شناسهٔ خبر: 37914808 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین آمارها از تلفات ویروس کرونا/ کره جنوبی به یاری چین شتافت/ دانشمندان استرالیا با ویروس کرونا مقابله کردند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-در تازه ترین آمار، وزارت بهداشت چین اعلام کرد شمار افرادی که تاکنون در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، به 170 تن رسیده است و تا این لحظه هفت هزار و 711 نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد در حال حاضر حدود 9 هزار و 232 نفر هم مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند که حال عمومی یک هزار و 239 تن آنها وخیم است بیشتر مبتلایان در شهر ووهان و استان هوبی کانون شیوع این ویروس هستند.
گزارش ها حاکی است در پکن پایتخت چین نیز 91 تن به این ویروس مبتلا هستند در حالی که یک نفر هم فوت شده و 4 نفر هم سلامتی خود را به دست آورده اند.
ویروس کرونا که اعلام شد اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر 30 استان و منطقه چین به 14 کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم گسترش یافته است.
این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.
تاکنون 6 نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.
کمیسیون بهداشت ملی و وزارت مالی چین 60 میلیارد یوان (8.74 میلیارد دلار) برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص داده اند.
بیشتر مبتلایان به کرونا در شهر ووهان و استان هوبی، کانون شیوع این ویروس هستند.

کره جنوبی به یاری چین شتافت
کره جنوبی همزمان با بالا بردن تدابیر بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرد اماده هر گونه همکاری با چین برای مقابله با این بیماری مسری است این کشور در مرحله نخست 5 میلیون دلار برای کمک به پکن اختصاص داد.
به گزارش یونهاپ، همزمان «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی نسبت به انتشار اخبار جعلی در مورد گسترش این ویروس هشدار کرد و اطمینان داد دولت وی برای مهار شیوع این ویروس جدید مهلک، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
وی با بیان اینکه در این مورد هیچ گونه مصالحه ای در مورد امنیت مردم وجود ندارد از مسئولان خواست برای همه سناریوها آماده باشند و تمام اقدامات لازم را انجام دهند.
رییس جمهوری کره جنوبی به آژانس های دولتی مربوطه دستور داد تا با اخبار جعلی که "فراتر از آزادی بیان است" برخورد جدی کنند و گفت: تهیه و توزیع اخبار جعلی در مورد شیوع ویروس کرونا یک «عمل جنایتکارانه جدی» است که مانع امنیت عمومی می شود.
اظهارات رییس جمهوری کره جنوبی در شرایطی است که این کشور اعلام کرد چهارمین مورد از ویروس کرونا را شناسایی کرده است در عین حال حدود 3000 نفر را که بین 14 تا 23 ژانویه از ووهان به این کشور پرواز کرده اند ردیابی کرده اند.
کره جنوبی همچنین قرار است روز پنجشنبه با یک هواپیمای دربست برخی از اتباع خود را از شهر ووهان خارج کند.

پروازهای هند به مقصد چین لغو شد
شماری از شرکت‌های هواپیمایی هند -با توجه به ادامه گسترش ویروس کرونا در مناطق مختلف چین- پروازهای خود را به مقصد چین متوقف کردند.
بر پایه این گزارش شماری از این شرکت‌های هواپیمایی مسافران خود را به لغو سفر ترغیب کرده‌اند.
شبکه خبری "ان. دی. تی. وی" روز پنجشنبه نوشت: شرکت خصوصی "ایندیگو" در بیانیه‌ای اعلام کرد که به صورت موقت پروازهای دهلی به چنجو و بنگلور به هنگ‌کنگ را متوقف کرده است.
شرکت هواپیمایی ایندیگو در بیانیه خود افزود: پس از بررسی دقیق وضعیت و با توجه به شیوع ویروس کرونا در چین، تصمیم گرفته‌ایم تا اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم و پروازهای خود را به چین لغو کنیم.
پس از ایندیگو، شرکت هواپیمایی دولتی "ایر ایندیا" نیز اعلام کرد که پروازهای دهلی به شانگهای از روز پنجشنبه لغو می‌شوند.
این شرکت همچنین از تمام خدمه پروازی خود که در پروازهای هند به مقصد جنوب شرق آسیا حضور دارند خواسته است تا ماسک‌های مناسب به صورت خود بزنند.
از سوی دیگر شرکت "اسپایس جت" اعلام کرد: به مسافرانی که قصد داشته باشند سفر خود را به چین لغو کنند، جریمه‌ای تعلق نخواهد گرفت.
دولت هند روز گذشته از شهروندان خود درخواست کرد تا سفرهای غیر ضروری به چین را تا بهبود وضعیت -با توجه به ادامه گسترش ویروس کرونا در مناطق مختلف چین- لغو کنند.
هند همچنین پروسه خروج شهروندان خود را از شهر ووهان که مرکز شیوع این ویروس بوده، آغاز کرده است.
علاوه بر هند شمار دیگری از شرکت‌های خارجی از جمله "بریتیش ایرویز" نیز پروازهای خود را به چین متوقف کرده‌اند.
مقامات هندی اعلام کرده‌اند که هنوز موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت نشده است.

دانشمندان استرالیایی با ویروس کرونا مقابله کردند
دانشمندان استرالیایی اعلام کردند با ویروس کرونای چینی مقابله کردند.
شبکه تلویزیونی ب اف ام تِ وِ @BFMTV در صفحه توئیتر خود ویدئویی را در این زمینه منتشر کرد. آن‌ها این اقدام را پیشرفت تعیین کننده برای مقابله با این همه گیری توصیف کردند.
در ملبورن موسسه داهرتی DOHERTY روز چهارشنبه اعلام کرد دانشمندان موفق شدند نخستین بار یک ویروس کرونای جدید را خارج از چین تولید کنند. آن‌ها ویروس جدید را از روی نمونه گرفته شده از یک فرد آلوده به ویروس کرونا تولید کردند.
جولیان دروس، رئیس موسسه داهرتی گفت: این کاملا راضی کننده است، چون در پاسخ بهداشتی جهانی برای یک ابتکار پزشکی عمومی سهیم خواهد بود. هیچ ویروسی در خارج از چین تولید نشده است و به نظر می‌رسد دیگران در تولید ویروس با مشکل مواجه بودند. بله، این خوشحال کننده است.
این مقابله با ویروس به دانشمندان امکان می‌دهد که آنتی بادی آزمایشی تولید کنند که زمینه را برای تشخیص ویروس کرونا قبل از بروز علایم بیماری فراهم می‌کند.
در استرالیا پنج مورد آلودگی به ویروس کرونا تایید شده است. در چین این ویروس در حال گسترش است و تاکنون بیش از 132 قربانی گرفته است و بیش از 6000 نفر آلوده شده اند.

نظر شما