شناسهٔ خبر: 37901358 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

ویروس «کرونا» به امارات رسید

وزارت بهداشت امارات امروز از شناسایی نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر به نقل از النشره، وزارت بهداشت امارات امروز چهارشنبه از شناسایی نخستین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام)، به نقل از وزارت بهداشت این کشور اعلام‌کرد که شخص مبتلا از اعضای خانواده ای است که از شهر ووهان کشور چین به امارات سفر کرده اند.

بر اساس این گزارش، شخص مبتلا تحت مراقبت پزشکی قرار دارد و حال عمومی او پایدار است.

وزارت بهداشت امارات تأکید کرده که با هماهنگی دستگاه های مرتبط در این کشور اقدامات اضطراری پیشگیرانه را برای جلوگیری از شیوع این ویروس اتخاذ کرده و به دقت وضعیت را تحت نظر دارد.

وزارت بهداشت امارات، اوضاع را نگران کننده ندانست.

گفتنی است که ویروس کرونا که اعلام شد اواخر سال پیش میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز کشور چین که بطور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت شیوع پیدا کرده است اینک علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله کشور آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم گسترش یافته است.

این ویروس که از خانواده « ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتاً طولانی مدت از چند روز تا دو هفته دارد و همین سبب شده است تا زمانیکه علایمی چون تب و نفس تنگی در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

نظر شما