شناسهٔ خبر: 37884442 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخست وزیر جدید قطر منصوب شد+ شناسنامه

امیر قطر نخست وزیر جدید این کشور را منصوب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین  الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های قطری، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، نخست وزیر جدید قطر را منصوب کرده است.

بر  اساس این گزارش، با حکم امیر قطر، شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی به عنوان نخست وزیر جدید این کشور تعیین شده است.

دربار امیری قطر گفت که عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی نخست وزیر قطر استعفای خود را به تمیم بن حمد امیر این کشور تقدیم کرد و وی نیز این درخواست را پذیرفت.

عبدالله بن ناصر در توییتی نوشت: در آغاز، دوست دارم که نهایت تشکر خود را از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به خاطر اطمینانی که به من در طول خدمتم کرد و راهنمایی که به من در طول سالهای گذشته ارائه کرد، ابراز دارم. همچنین امیدوارم که در مسئولیت و امانتداری خود در طول خدمت به کشورم و امیر موفق بوده باشم.

امیر قطر عبدالله بن ناصر را در سال 2013 میلادی به نخست وزیری تعیین کرد. او همچنین وزیر کشور بود.

دربار امیر قطر گفت که شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی که پست رئیس دربار امیری را داشت، نخست وزیر می‌شود.خالد بن خلیفه 52 ساله کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از آمریکا دارد.

او در آغاز کار خود به شرکت گاز مایع قطر رفت و در آنجا تا سال 2002 میلادی کار کرد و سپس برای کار به دربار معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه در دوره 2002 تا 2006 میلادی منتقل شد.

در ماه مارس سال 2006 میلادی، برای کار به بخش ولیعهد در دربار رفت و به عنوان مدیر در دفتر منشی ویژه وی در ژوئن سال 2006 میلادی تعیین شد تا اینکه در آغاز سال 2007 میلادی، مدیریت دربار ولیعهد را برعهده گرفت.
 
خالد بن خلیفه در نوامبر سال 2014 میلادی پست رئیس دربار امیر قطر را برعهده گرفت و قبلا از آن نیز مدیر دفتر امیر قطر تمیم بن حمد از زمان تصدی قدرت در سال 2013 میلادی بود.

انتهای پیام/

نظر شما