شناسهٔ خبر: 37870848 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

پس از انتشار اخبار ضد و نقیض درباره سقوط هواپیما در افغانستان؛

طالبان: هواپیمای جاسوسی آمریکا را سرنگون کردیم/ افسران مهم «سیا» کشته شدند

در حالی که ظهر امروز خبری منتشر شده بود مبنی بر سقوط یک هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی آریانا منتشر شده بود، اداره هوانوردی افغانستان هرگونه حادثه هوایی در این کشور را تکذیب کرده و تصاویری هم از یک هواپیمای متعلق به ارتش آمریکا منتشر شده است.

صاحب‌خبر -
mp4
<div id="video-display-embed-code_807203" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.parsine.com/fa/news/play/embed/594369/807203?width=800&height=600"></script></div>
 
به گزارش خبرنگار «پارسینه»، ظهر امروز یک هواپیما بر فراز منطقه تحت کنترل طالبان در ولایت غزنی افغانستان سقوط کرد. در حالی که گزارش‌های اولیه سانحه مذکور را به هواپیمای مسافربری «هواپیمایی آریانا» درمسیر هرات به کابل نسبت داده بودند، سخنگوی طالبان اعلام کرد این گروه یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را سرنگون کرده است.
پیش از این «عارف نوری» سخنگوی والی غزنی در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفته بود «حوالی ساعت ۱ بعد از ظهر هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت دولتی آریانا افغان با شماره ۳۵۸ در منطقه موسوم به «ده یک» در فاصله ۲۰ کیلومتری مرکز این ولایت سقوط کرد.»

این خبر اما بعدا از سوی شرکت هواپیمایی آریانا رد شد.

میرویس میرزکوال، معاون و سرپرست شرکت آریانا به بی‌بی‌سی گفت که هیچ یک از هواپیما‌هایی که متعلق به این شرکت باشد سقوط نکرده است. به گفته او این شرکت یک پرواز از هرات به کابل داشته که به زمین نشسته و پرواز دیگر این شرکت به دهلی بوده که بر اساس اطلاع فرودگاه به زودی در دهلی فرود خواهد آمد.

اداره هوانوردی غیرنظامی افغانستان هم با انتشار اعلامیه‌ای تایید کرد که این نهاد براساس بررسی‌هایی که انجام داده هیچ موردی از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری رخ نداده است.
 

نظر شما