شناسهٔ خبر: 37836900 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

افشای جزئیاتی از معامله قرن ترامپ: اولین قدم به رسمیت شناختن اشغالگری و سپس اعتراف مرحله ای به کشور فلسطین

صاحب‌خبر -

شفقنا- شبکه خبری العربیه به نقل از آنچه منابع دیپلماتیک در واشنگتن خواند، جزئیاتی از آنچه دونالد ترامپ هفته جاری درمورد پرونده فلسطین و اسرائیل اعلام خواهد کرد را منتشر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، این منابع به نقل از العربیه نت و الحدث نت اعلام کردند: آنچه رئیس جمهوری آمریکا در این هفته انجام خواهد داد، اعتراف دولت آمریکا به وضعیت فعلی و الحاق سرزمین هایی به اسرائیل خواهد بود.

براساس این گزارش، در مقابل دولت آمریکا به آغاز مذاکرات میان فلسطینیان و اسرائیلی ها دعوت می خواند و آمریکایی ها می گویند که پیشرفت در آن مذاکرات به تشکیل دولت فلسطین منجر می شود.

این درحالی است که اعتراف اسرائیل به وضعیت فعلی که شامل الحاق سرزمین های جدید اشغالی به اسرائیل می شود، خلاف روند مذاکرات میان دو طرف بوده است. اطلاعات موجود نشان می دهد که دولت آمریکا به زودی الحاق شهرکهای اسرائیلی به اسرائیل در کرانه باختری را خواهد پذیرفت و مدعی خواهد شد که این یک واقعیت است که از زمان اشغال کرانه باختری وجود داشته است.

از سوی دیگر شبکه العربیه به نقل از آنچه شخصیت های آگاه از معامله قرن خوانده، افزود: دولت ترامپ به زودی استقرار دائم اسرائیل در مرزهای با اردن و یا الحاق غور الاردن به اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت زیرا این موضوع را برای تضمین امنیت این رژیم ضروری می داند.

همین منابع در ادامه آورده اند که دولت ترامپ درها به روی دستیابی به تشکیل فلسطین را باز خواهد گذاشت و اما این دولت محل گفتگو میان دو طرف اسرائیلی و فلسطینی خواهد بودو ممکن است تنها بخش کوچکی ازکرانه باختری را شامل شود که پس از الحاق آن به اسرائیل باقی می ماند.

براساس این گزارش، دشواری گفتگو برای فلسطینیان بسیار سخت خواهد بود زیرا به رسمیت شناختن چنین دولتی مرحله به مرحله صورت خواهد گرفت به این ترتیب که ابتدا شامل مرحله اعلام کشور موقت و سپس کشور دائم خواهد بود و براساس خواسته های آمریکا، برای به رسمیت شناختن هر مرحله، فلسطینیان باید اسرائیل را به رسمیت بشناسند تا زمانی که مرزهای قدس و پایتخت فلسطین و موضوع آوارگان فلسطینی به طور کامل حل شود.

گفتنی است دولت آمریکا هفته هاست برای الحاق سرزمین های فلسطین به اسرایئل مقدمه چینی می کند؛ مایک پوپئو وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر درسخنانی گفته بود که دولت ترامپ شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری را خلاف قوانین بین المللی نمی داند. او گفت که آمریکا آنچه از آن به واقعیت در کرانه باختری خواند را به رسمیت می شناسد.

این در حالی است که  دولت های قبلی آمریکا شهرک های اسرائیلی را  درکرانه باختری خلاف قانون می دانستند.

خبر را در العربیه ببینید

نظر شما