شناسهٔ خبر: 37812673 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

سعادتی، بازیکن ایرانی ووهانگ در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: دو هفته پیش به ایران برگشتم

نه در چین قرنطینه شدم، نه در ایران بستری

خبر زدند در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستم. مدت زیادی مشغول پاسخگویی به دوستان و آشنایان بودم تا باور کنند حال من خوب است و این خبرها صحت ندارد. لیگ چین به‌خاطر جام ملت‌ها سه‌ماه تعطیل است. دو هفته‌ای است که به ایران برگشته‌ام و حالم کاملا خوب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، «مسعود سعادتی، لژیونر فوتسال ایران که در تیم ووهانگ چین عضویت دارد اکنون به‌دلیل شیوع ویروس جدید کرونا در شهر ۱۱ میلیون نفری ووهانگ در قرنطینه به‌سر می‌برد و به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند از این شهر خارج شود.» این خبری بود که روز گذشته در فضای مجازی منتشر شد. در برخی خبرها نیز عنوان شد وی در ایران تحت مراقبت قرار گرفته است. سعادتی اما در ایران است و مشکلی هم برایش پیش نیامده! او در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «در جریان اخباری که منتشر شد، نبودم. برادرم و دوستانم برایم پیام فرستادند که خبری منتشر شده مبنی‌بر اینکه من در چین قرنطینه شده و حق خارج‌شدن از شهر را ندارم! آن‌هم در حالی که به ایران برگشته‌ام. خیلی‌ها تماس گرفتند و نگران حال من بودند.»

وی ادامه داد: «حتی خبر زدند در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستم. مدت زیادی مشغول پاسخگویی به دوستان و آشنایان بودم تا باور کنند حال من خوب است و این خبرها صحت ندارد. لیگ چین به‌خاطر جام ملت‌ها سه‌ماه تعطیل است.  دو هفته‌ای است که به ایران برگشته‌ام و حالم کاملا خوب است.»

بازیکن تیم ووهانگ درباره انتخاب لیگ چین برای بازی گفت: «دلیل اصلی‌اش بحث مالی است. در لیگ ایران پولم را کامل نمی‌گرفتم. دغدغه اکثر ما فوتسالی‌ها مالی است چون قرارداد بالایی نداریم و همان را هم کامل نمی‌دهند. در 29 سالگی خواستم جایی بازی کنم که حداقل از نظر مالی تامین باشم. درست است از نظر فنی ما خیلی بهتر از چین هستیم، اما وضعیت دو لیگ از نظر امکانات و پرداختی اصلا قابل قیاس نیست.»

سعادتی تصریح کرد: «امیدوارم باشگاه‌هایی که در فوتسال تیمداری می‌کنند توجه بیشتری به بازیکنان و قراردادها داشته باشند. رقم‌ها خیلی پایین است و خوب نیست اگر بخواهند همان را هم ندهند یا کم کنند. اگر قرارداد خوبی بسته شود امثال من بازی در لیگ داخلی را ترجیح می‌دهند.»

بازیکن سابق فرش‌آرا درباره تنش‌های اخیر در لیگ فوتسال گفت: «بازی فرش‌آرا و سن‌ایچ را دیدم. از شکست تیم شهرم ناراحت شدم ولی حمایت تماشاگران مشهدی از تیم و جو سالمی که در سالن بود مرا خوشحال کرد. بازی اشتباهات داوری هم داشت اما صدای بازیکنان و تماشاگران درنیامد و تنشی رخ نداد. در دیگر شهرها اما اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد و لیگ پرتنشی داریم. امیدوارم این مشکل که قابل حل شدن است، برطرف شود. اعتراض به داوری در لیگ ایران بیش از حد معمول است و با هر سوت نیمکت تیم‌ها به سمت داور می‌روند. فکر می‌کنم فقط در ایران این حجم از اعتراض وجود دارد.»

وی ادامه داد: «فوتسال ما سوم دنیاست ولی رسیدگی نمی‌شود. کشورهایی مثل چین، ژاپن، تایلند، ویتنام، اندونزی و... روزبه‌روز هزینه و پیشرفت می‌کنند و ما خوابیم. این نسل نیاز به جایگزین دارد که به‌نظرم کسی آماده نشده و بعدها جایگاه خوب امروز را ممکن است از دست بدهیم. به‌نظرم در جام ملت‌های پیش‌رو، کار برای قهرمانی خیلی سخت خواهد بود.»

* نویسنده: وحید سلیمانی، روزنامه‌نگار

نظر شما