محمود ترفع با بیان اینکه پیگیر همه دستورالعملهای تعیین شده برای کمک دولت به حوزه اتوبوسرانی هستیم اما هنوز هیچ یک منجر به نتیجه نشده است، به تسنیم گفت: در برخی دستورالعملهای تعیین شده نیاز به حضور بانکها بودهاما آنها پای کار نیامدند و موارد دیگر مربوط به تبدیل ارز به ریال بوده است، مجموع این عوامل باعث شده دستورات تعیین شده منجر به خرید اتوبوس نه تنها برای تهران بلکه برای سایر شهرها نیز نشود.
ترفع با اشاره به صدور مجوز خرید 1500 دستگاه اتوبوس از محل ارز حاصل از صادرات نفت افزود: با توجه به اینکه پیگیر دستورالعملهای دولتی هستیم اما به اجرا در آمدن آنها سخت است، شهردار تهران و شورای شهر موافقت کردند که بتوانیم از منابع مالی شهرداری خرید اتوبوس انجام دهیم البته اتوبوس آماده وجود ندارد و همیشه بر اساس سفارش مشتری اتوبوسها ساخته میشوند.
وی با اشاره به اینکه تا پایان سال دو خط که اتوبوسهای فرسوده دارند از محل منابع شهرداری نوسازی خواهند شد، یادآور شد: در خطوطی که ظرفیتشان مناسب اتوبوس نیست، نوسازی از طریق مینیبوس انجام خواهد شد؛ خوشبختانه تعدادی مینیبوس نیز موجود است
که ارتفاع سقف آنها بلند و استاندارد آلایندگی آنها طبق مصوبات شورای شهر است، همچنین فیلتر جذب دوده نیز دارند.
به گفته سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، قیمت هر دستگاه اتوبوس حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.
نظر شما