شناسهٔ خبر: 37749440 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوزه بهداشت و رفاه

«کرونا» ویروس جدید چینی مسری است

مقامات کشور چین تائید کردند که کروناویروس جدیدی که به تازگی در بعضی شهرهای این کشور شایع شده است واگیردار است و از شخص به شخص منتقل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روزنامه گاردین، ژونگ نانشان متخصص بیماری های تنفسی و رییس کمیسیون بهداشت و درمان ملی کشور چین که در خصوص شیوع کروناویروس ناشناخته در این کشور تحقیق می کند، تائید کرد که دو مورد از ابتلا به این بیماری در استان گوانگدونگ چین در اثر انتقال شخص به شخص ایجاد شده و کادر پزشکی نیز الوده شده اند.

این ویروس که به ذات الریه مشابهت دارد و مرگبار است ماه قبل برای بار اول در شهر ووهان چین کشف شد و تا به حال ۲۱۷ نفر در این کشور به آن مبتلا شده اند.

مقامات کشور چین روز سه شنبه مرگ یک مرد ۸۹ ساله ساکن ووهان را در اثر ابتلا به این ویروس تائید کردند که تعداد تلفات را به چهار نفر می رساند.

مواردی از ابتلا به این بیماری در پکن، شانگهای و استان گوانگدونگ در جنوب چین تائید شده است. اینکه پیش بینی می شود بیش از ۴۰۰ میلیون نفر در کشور چین به مناسب تعطیلات سال نو به سفرهای داخلی و خارجی روی آورند، به نگرانی ها در مورد شیوع این بیماری در شهر و کشورهای ديگر دامن زده است.

به گزارش مقامات چین، تا به حال پانزده نفر از کادر پزشکی در ووهان به این ویروس مبتلا شده اند که وضعیت یک نفر از آنها خطرناک است.

این ویروس مرموز که از همان خانواده کروناویروس مرگبار سارس است سبب پیدایش نوعی از ذات الریه در مریض می شود. علایم این بیماری شامل تب و مشکلات تنفسی است، که به علایم ناشی از ديگر بیماری های تنفسی مشابهت دارد و کار تشخیص را دشوار می کند. تا به حال مواردی از ابتلا به این بیماری در خارج از کشور چین و در کشورهایی چون تایلند، ژاپن و کره جنوبی همچنین گزارش شده است.

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه در نشستی فوري دامنه و خطر شیوع این بیماری را در سطح بین الملل بررسی خواهد کرد.

نظر شما