شناسهٔ خبر: 37742422 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

کره جنوبی ناوشکن نظامی برای گشت‌زنی به تنگه هرمز می‌فرستد

پس از چندین حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز و توقیف نفتکش بریتانیایی توسط ایران و تنش‌های رخ داده بین ایران و ایالات متحده آمریکا در منطقه، کشورهای اروپایی اقدام به توافق بر سر گشت‌زنی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز: وزیر دفاع کره‌جنوبی اعلام کرد که این کشور یک ناوشکن نظامی همراه با ۳۰۰ سرباز را به تنگه هرمز می‌فرستد.

روز گذشته نیز وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که هشت کشور عضو اتحادیه اروپا از ماموریت گشت‌زنی و مراقبت‌ از کشتی‌رانی در تنگه هرمز حمایت کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرده که کره‌جنوبی پس از تحت فشار قرار گرفتن از سوی آمریکا با ارسال نیروی نظامی به خلیج‌فارس و تنگه هرمز موافقت کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه‌ای گفته است که این کشور “به صورت موقت دامنه ماموریت نیروهایش را افزایش داده” و ماموریت مبارزه با دزدان‌دریایی را که در سواحل سومالی انجام می‌شود را تا گشت‌زنی در خلیج فارس و دریای عمان گسترش خواهد داد.

کره جنوبی گفته است که ماموریت این ناوشکن جزئی از برنامه آمریکا در برای حفاظت از کشتیرانی در خلیج فارس و تنگه هرمز نیست،‌با این حال برای “اشتراک اطلاعات” با نیروهای آمریکایی در منطقه همکاری خواهند داشت.

روز گذشته همچنین وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که هشت کشور عضو اتحادیه اروپا برای انجام گشت‌زنی در تنگه هرمز “حمایت سیاسی” خودشان را اعلام کرده‌اند.

کره جنوبی ناوشکن نظامی برای گشت‌زنی به تنگه هرمز می‌فرستد آخرین مطالب اخبار برگزیده بین‌الملل پیشنهاد ویژه گشت نظامی کره جنوبی ناوشکن نظامی برای گشت‌زنی به تنگه هرمز می‌فرستد تنگه هرمز کره جنوبی ناوشکن نظامی برای گشت‌زنی به تنگه هرمز می‌فرستد آخرین مطالب اخبار برگزیده بین‌الملل پیشنهاد ویژه گشت نظامی کره جنوبی ناوشکن نظامی برای گشت‌زنی به تنگه هرمز می‌فرستد تنگه هرمز

به گفته خبرگزاری فرانسه، بلژیک، دانمارک، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند و پرتغال به همراه خود فرانسه، هشت کشوری هستند که این گروه گشت‌زنی را تشکیل می‌دهند و مرکز فرماندهی آنان قرار است بندر ابوظبی در امارت متحده عربی باشد.

شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران – آمریکا و برخی کشورها نیروهای ایرانی را به اخلال در کشتیرانی متهم کرده و خواستار حفاظت بین‌المللی از ناوبری تجاری شده‌اند
براساس گزارش این خبرگزاری یک ناوچه متعلق به کشور هلند قرار است از آخر ماه فوریه نخستین دور از گشت‌زنی‌ها را آغاز کند.

پس از چندین حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز و توقیف نفتکش بریتانیایی توسط ایران و تنش‌های رخ داده بین ایران و ایالات متحده آمریکا در منطقه، کشورهای اروپایی اقدام به توافق بر سر گشت‌زنی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان کرده‌اند.

پیش از این ایالات متحده آمریکا پیشنهاد تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی برای حفاظت از کشتیرانی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها هنگام حرکت در آب‌های منطقه به خصوص عبور از تنگه هرمز را داده بود.

استرالیا، بحرین و بریتانیا از جمله کشورهایی هستند که اعلام کرده‌اند، حاضرند به ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در خلیج فارس بپیوندند.

در حال حاضر هند اسکورت کشتی های خود را به طور مستقل آغاز کرده است. ژاپن هم گفته که به ائتلاف آمریکا نمی‌پیوندد اما از کشتی‌های خود در منطقه به طور مستقل حفاظت خواهد کرد.

 

ایران تشکیل این ائتلاف به رهبری آمریکا و حضور هرگونه نیروی نظامی خارجی در منطقه را باعث بی‌ثباتی در منطقه خوانده است.

0/5 ( 0 نظر )

نظر شما