شناسهٔ خبر: 37731287 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

محموله ۶۰ تنی مواد غذایی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) وارد چابهار شد

محموله ۶۰ تنی ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) جهت توزیع بین سیلزده‌های سیستان و بلوچستان وارد فرودگاه چابهار شد.

صاحب‌خبر -



به گزارش ایرنا این محموله به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شامل ۲۰ تن غذاهای کنسروی، ۲۰ تن برنج، روغن، آب معدنی، دارو و پتو است.
این محموله در مناطق سیلزده شهرستان‌های ایرانشهر، نیکشهر، چابهار و فنوج توزیع می‌شود.
پیش از این نیز چند محموله که در قرارگاه امدادی ستاد اجرایی فرمان امام واقع در استان سیستان و بلوچستان جمع آوری شده بود، در ۹ نقطه سیل‌زده توزیع شده بود.
رئیس‌ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)  گفت: از نخستین لحظات وقوع سیل در کنار مردم بودیم و تا برگشت وضعیت زندگی مردم منطقه به وضعیت عادی با توزیع اقلام مورد نیاز و اعزام تیم‌های پزشکی و درمانی و کمک به تخلیه خانه‌ها از سیلاب توسط نیروهای جهادی در کنارشان خواهیم ماند و در صورت اعلام نیاز استان سیستان و بلوچستان محموله‌های مورد نیاز بعدی را هم ارسال خواهیم کرد.
محمد مخبر بیان کرد: برای نیازهای بعد از سیل هم برنامه‌ریزی کافی کرده‌ایم و اهدای لوازم خانگی و دام سبک و ایجاد شغل برای مردم  آسیب دیده جزو برنامه‌های ماست.
وی گفت: مجموع اعتباری که تاکنون برای این استان در نظر گرفته‌ایم ۳۰ میلیارد تومان اقلام بلاعوض است و ۱۲۰ میلیارد تومان هم برای ایجاد سه هزار طرح ‌اشتغالزایی کوچک و متوسط در این استان تخصیص یافته است.
رئیس‌ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خاطرنشان کرد: توزیع لوازم خانگی و دام سبک بین مردم از طریق لیست ارائه شده توسط استانداری سیستان و بلوچستان انجام خواهد شد.
۱۰۰روحانی در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان در حال خدمت هستند
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۰۰ نفر از روحانیون از استان‌های مختلف کشور به صورت گروهی و انفرادی از ابتدای سیلاب در جنوب این استان در حال خدمت به سیلزدگان هستند.
حجت‌الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از همان روزهای آغازین سیل روحانیون جهادی برای خدمت‌رسانی به سیلزدگان مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان اعزام شدند.
وی ادامه داد: هم‌اینک روحانیون جهادی در شهرستان‌های نیکشهر، چابهار، بنت، فنوج و دلگان در حال ارائه خدمت به سیلزدگان هستند.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: علاوه بر روحانیون مقیم این استان روحانیون سایر استان‌ها همچون قم و خوزستان در مناطق سیلزده جنوب این استان حضوری فعال دارند.
وی تصریح کرد: در مرحله اول همدردی و همراهی با مردم توسط روحانیت انجام و در مراحل بعد به کار خدمت رسانی به صورت فیزیکی و تهیه اقلام ضروری به سیلزدگان پرداختند.
وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای صورت گرفته توسط روحانیت همکاری با موکب‌های مستقر در این مناطق و تهیه و توزیع اطعام میان سیلزدگان بوده است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: حضور و کمک نمایندگان مراجع تقلید همچون  آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و آیت‌الله سیستانی را  در مناطق سیلزده جنوب این استان شاهد بودیم.
اسکان 11 هزار و 988 نفر از سیلزدگان سیستان و بلوچستان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: در پی سیل و آبگرفتگی در این استان، 933 روستا در 15 شهرستان دچار آسیب شدند.
سول راشکی، افزود: از 21  تا 30 دیماه 11988  آسیب‌دیده در چادرهای هلال احمر اسکان داده شده‌اند.
وی اعلام کرد: از ابتدای سیل تعداد 2520  دستگاه چادر امدادی، 5134 تخته موکت، 11106 تخته پتو و 7399 کیلوگرم نایلون نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شده است و همچنان امدادرسانی بین آسیب‌دیدگان ادامه دارد.
راشکی اضافه کرد: تعداد 17219  بسته غذایی، 14731  قوطی کنسروجات، 7897  کیلوگرم برنج، 3133 کیلوگرم قند و شکر، 301 کیلوگرم چای، 1590قوطی روغن، 2045 کیلوگرم حبوبات، 1006 شعله والور، 427 شعله فانوس، آب معدنی، نان و... از دیگر اقلامی بود که توسط جمعیت هلال احمر استان  بین آسیب‌دیدگان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.
پخت ۶ هزار پرس غذا
در روز تا استقرار موکب‌های اربعین‌
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس اعلام کرده که 2500 بسته غذایی 72 ساعته از جمعیت هلال احمر فارس به مناطق سیل‌زده جنوب کشور ارسال شده است.
حسین درویشی، بسته‌های ارسالی شامل 10 هزار قوطی تن ماهی، 10 هزار قوطی کنسرو لوبیا، 5 هزار قوطی کنسرو برنج، 2500 بسته خرما، 25 هزار عدد لیوان یکبار مصرف و 25 هزار عدد قاشق و چنگال است.
به گفته وی محموله فوق از انبارهای هلال‌احمر استان بارگیری و مستقیم به جنوب کشور ارسال شده است . وی گفت :کنسروجات، البسه نو متناسب با شرایط فرهنگی منطقه، پتو و وسایل گرمایشی از جمله اقلامی است که مردم می‌توانند برای کمک به هموطنان سیل‌زده به پایگاه‌های مقاومت، مراکز جمع‌آوری کمک‌ها یا شعب هلال احمر استان اهدا کنند.
کمک 10 میلیارد تومانی
 آستان قدس رضوی به مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
معاون محرومیت‌زدایی آستان قدس گفت: آستان قدس رضوی در بخش‌های مختلف برای کمک به سیلزدگان، 10 میلیارد تومان در جنوب سیستان و بلوچستان با محور نیکشهر، فنوج و قصرقند هزینه می‌کند.
حامد صادقی، ادامه داد: از همان روزهای نخست سیل در منطقه بلوچستان، نیروهای آستان قدس در منطقه حاضر شدند و اقدامات امدادی لازم از جمله توزیع 10 هزار بسته غذایی و استقرار آشپزخانه برای طبخ غذای گرم را انجام دادند. معاون محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی افزود: آستان قدس رضوی در بخش‌های مختلف در دو مرحله، برای کمک به سیلزدگان، 10 میلیارد تومان در جنوب سیستان و بلوچستان با محور نیکشهر، فنوج و قصرقند هزینه می‌کند.
وی گفت: بعد از برآورد خسارت‌ها نیز سعی می‌شود کمک بیشتری به آسیب دیدگان انجام شود.

برچسب‌ها:

نظر شما