شناسهٔ خبر: 37729878 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

رئیس صلیب سرخ روسیه با سفیر ایران در مسکو دیدار کردند

در دیدار رئیس صلیب سرخ روسیه با سفیر ایران در مسکو درباره همکاری‌ها بین این سازمان و هلال احمر ایران در زمینه‌های مختلف از جمله حوادث غیرمترقبه و مانورهای امداد و نجات گفتگو شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (دوشنبه) سی ام دی ماه در محل سفارت کشورمان با «رائیسا لوکوتسوا» رئیس صلیب سرخ روسیه دیدار و گفتگو کرد.

اخبار سیاسی- رئیس صلیب سرخ روسیه در ابتدای این دیدار ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی، این حادثه را یک تراژدی خواند و تاکید کرد که ملت روسیه به شدت از این حادثه متاثر شده است.

وی همچنین سانحه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت. 

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه ضمن قدردانی از همدردی و تسلیت او، بر نزدیکی ملت‌های دو کشور به ویژه در روزهای سخت تاکید کرد.

در این جلسه همچنین موضوعات مربوط به همکاری‌های سازمان هلال احمر ایران و صلیب سرخ روسیه در زمینه‌های تبادل اطلاعات و تجربه در مورد مدیریت و امدادرسانی بلایایی طبیعی و حوادث غیرمترقبه، برنامه‌های آموزشی مشترک برای داوطلبان امدادرسانی، آموزش‌های عمومی، کمک به کاهش خطرات بیماری‌های واگیر و عفونی، برگزاری مانورهای مشترک امداد و نجات دوجانبه و منطقه‌ای، تهیه پیش نویس برنامه جامع همکاری و همچنین تاثیرات غیرانسانی تحریم‌های آمریکا بر دارو و درمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

نظر شما