شناسهٔ خبر: 37688973 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

عضو حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با «پارسينه»:

حميدرضا ترقي:عدم هماهنگی بین قوا، علت اعتراضات مردم است

یک فعال سياسي اصولگرا در مورد اعتراض‌هاي صورت گرفته در چند ماه اخير گفت:در مجموع به نظر می‌رسد برخي از اعتراض‌هايي نيز كه صورت مي‌گيرد به دليل عدم یک دستی و هماهنگی بین قوا در کشور و نوعا گراهايي است که برخي به این قشار مختلف مردم مي‌دهند. اگر مواضع مسوولان یکدست و منطبق بر مبانی که رهبری انقلاب مشخص می‌کنند، باشد قطعا افراد هم از اين شکاف‌ها سو استفاده نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پارسینه؛ حميدرضا ترقي، عضو حزب موتلفه اسلامي در مورد اعتراض‌هاي صورت گرفته در چند ماه اخير در گفتگو با پارسینه گفت: « به نظر مي‌رسد كه اعتراضات نسبت به گذشته محدود شده‌است و افرادی که امروز دست به تجمعات اعتراضی می‌زنند، اغلب تحت تاثير شعارها و فراخوان‌هایی که دشمنان صادر مي‌كنند در این تجمعات شرکت می‌کنند.»

اين عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: «تعداد افراد مخالف نظام، نسبت به گذشته محدود شده و کاهش پیدا کرده‌است. طبیعتا اگر با این افراد، برخورد توجیهی شود، احتمال اینکه آنها هم از راه و روش خود صرف نظر کنند، زياد است.»

ترقي همچنين افزود: «در مجموع به نظر می‌رسد برخي از اعتراض‌هايي نيز كه صورت مي‌گيرد به دليل عدم یک دستی و هماهنگی بین قوا در کشور و نوعا گراهايي است که برخي به این قشار مختلف مردم مي‌دهند. اگر مواضع مسئولان یکدست و منطبق بر مبانی که رهبری انقلاب مشخص می‌کنند، باشد قطعا افراد هم از اين شکاف‌ها سو استفاده نمی‌کنند.»

اين فعال سياسي اصولگرا در مورد راهكار برون‌رفت از مشكلات كنوني كشور توضيح داد: «در درجه اول مسوولان نظام باید خودشان را با معیارها و ارزش‌ها و سیاست‌های کلان نظام تطبیق دهند و از بهانه دادن به دست دشمن پرهیز کنند. نكته دوم اين است كه در جهت اقناع افکار عمومی نباید فقط رهبری عمل کنند بلكه مسئولان هم باید در راستاي اقناع افکار عمومی تلاش کنند. ضعف در اقناع افکار عمومی و ضعف گفت‌و‌گو با مردم و مدام پشت میز نشستن و صحبت كردن طبیعتا نمی‌تواند مشکلات کشور را رفع و رجوع کند.»

این عضو حزب موتلفه در ادامه افزود: « نکته سوم هم این است که دستگاه قضایی باید با عوامل این مسائل و ايجادكننده اين مشكلات و بحران‌ها به صورت ریشه‌ای برخورد کند.»

ترقی در پايان تاكيد كرد: «نبايد فراموش كرد كه نمي‌توانيم نقش رسانه‌های خارجی را در این مشكلات نادیده بگیریم. نظام باید در اين مورد فکر اساسی كرده و بررسي كند که دشمن چگونه از فضای مجازی بر ضد نظام استفاده می‌کند تا بتواند از همان راه به آنها وارد كند.»

نظر شما