شناسهٔ خبر: 37621300 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

با حضور 700 هیئت؛

گفتگوهاي جهاني رايسنيا در دهلي نو

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- پنجمین دوره نشست سالیانه گفتگو‌های رایسنیا با حضور 700 هیئت از بیش از 100 کشور جهان از دقایق پیش در دهلی نو آغاز بکار کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، پنجمین دوره نشست سالیانه گفتگو‌های رایسنیا با حضور 700 هیئت از بیش از 100 کشور جهان از دقایق پیش در دهلی نو آغاز بکارکرد.
در آیین گشایش این نشست علاوه بر نخست وزیر هند، رئیس جمهوراسبق افغانستان، شماری از مسوولان ارشد کشور‌های آسیایی نیز حضور دارند.
دراین نشست 12 وزیر امور خارجه و صد‌ها نفر از شخصیت‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی جهان میهمان هستند.
وزیر امورخارجه ایران که امشب وارد دهلی نو می‌شود قرار است علاوه بر سخنرانی در نشست رایسنیا با برخی از همتایان خود دیدار و گفتگو کند.
وی که در صدر هیاتی سیاسی عازم دهلی نو پایتخت هند می‌شود پنج شنبه و جمعه با سفر به بمبئی در دو همایش تجاری با تجار و کارآفرینان این شهر نیز دیدار و برای آنان سخنرانی خواهد کرد.
قراراست در مدت سه روز برگزاری این نشست 116 نفر سخنرانی کنند.
موضوع‌هایی که در نشست گفتگو‌های رایسنیا بررسی می‌شوند، عبارت هستند از: دنیای گیگ؛ بازپس گیری اعتماد در عصر پوپولیسم، حق تنفس: نبرد برای هوای پاک، رژیم‌های ناپایدار، اخبار جعلی، رسانه‌های جدید و آینده سیاسی ما، حک شدن دموکراسی، دفاع از پلورالیسم در عصر دیجیتال، راه هند، آماده شدن برای یک قرن رشد، رقابت ملی گرایی، هنجار‌های جهانی، قدرت خیابان در دیپلماسی قرن بیست و یکم، شکاف در پشت بام جهان، رشد، پایداری و حمله در قلب آسیا، چگونه بهداشت و درمان سیاست توسعه را تغییر می‌دهد.
نشست سالانه گفتگو‌های رایسینا (RAISINA) به منظور بررسی چالش‌های جهان و منطقه، ارائه راهکار برای حل این چالش‌ها و شناسایی فرصت‌ها برای همکاری و گسترش صلح با همکاری وزارت خارجه هند و بنیاد تحقیقاتی آبزرور این کشور برگزار می‌شود.
رایسینا برگرفته از تپه راسینا در منطقه مرکزی دهلی نو است که کاخ ریاست جمهوری و کل دولت این کشور در آن مستقر هستند.

نظر شما