شناسهٔ خبر: 37563628 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

با تداوم افزایش مالیات، تورم به بیش از ۵۰درصد می‌رسد

رئیس کمیسیون توسعه و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با اعمال مالیات بر سپرده‌ها و از طرفی مالیات مازاد از تولیدکنندگان، قطعا شاهد تورم بالای ۵۰درصد خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا اخوان فرید در همایش چشم انداز اقتصاد ایران در سال۱۳۹۹ که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در شرایطی که با تحریم های بی سابقه در طول تاریخ دست و پنجه نرم می کنیم و شاهد فشار این تحریم ها بر اقشار آسیب پذیر جامعه هستیم، وظیفه اتاق بازرگانی به عنوان نهاد مردمی و پارلمان بخش خصوصی، توزیع و تولید مایحتاج فعالان اقتصادی است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی نگران سرنوشت اعضای خود است، افزود: در سال ۱۳۹۸ تورم به بالای ۴۰درصد رسید که این میزان در سال آینده کمتر از ۳۰ درصد نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون توسعه و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر کاهش درآمد نفتی و وابستگی اقتصاد به این درآمد، گفت: به سبب پایین آمدن درآمدهای نفتی سال سختی در پیش رو خواهیم داشت.

اخوان فرید با بیان سه عامل مهم در بروز مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، تصریح کرد: نبود ثبات قوانین و دیوان سالاری دولتی، عدم تثبیت نرخ کالاها و مشکلات نقدینگی از عوامل مهم ایجاد مشکل فعالان اقتصادی است.

وی با اعلام روند روبه رشد افزایش شاخص سهام در بورس، خاطرنشان کرد: در حدود دو سال گذشته تاکنون، شاهد بیشترین رشد افزایش شاخص سهام در بخش بورس هستیم و از سال ۱۳۹۵ تا به امروز این شاخص از ۸۰ هزار به ۳۷۷هزار رسیده است.

رئیس کمیسیون توسعه و بهبود کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: اکثر کارشناسان اقتصادی معتقدند سرمایه های سرگردان در بازار از بخش طلا، سکه و مسکن به سمت بورس سرازیر شده است.

اخوان فرید با اشاره به انتقاد بیشتر کارشناسان اقتصادی به افزایش مالیات در بودجه سال آینده، گفت: به نظر شما با کاهش درآمد ارزی و بروز مشکلات فروش و نقدینگی، می توان مالیات بیشتر پرداخت کرد، در حالیکه میزان تورم بیش از سود کارخانجات است.

برچسب‌ها:

نظر شما