شناسهٔ خبر: 37560654 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

خبرهای فلسطین/

دیدار هنیه با سلطان هیثم بن طارق/ تاکید عمان بر ادامه حمایت از مسئله فلسطین/ تاکید بر لزوم نبرد یکپارچه با رژیم صهیونیستی و توقف روند عادی سازی روابط

دیدار اسماعیل هنیه با پادشاه جدید عمان، تسلیت احمد بحر به مناسبت درگذشت سلطان قابوس،تاکید عمان بر ادامه حمایت از مسئله فلسطین و تاکید حماس بر لزوم نبرد یکپارچه با رژیم صهیونیستی و فشار ملت ها برای توقف روند عادی سازی روابط با این رژیم از جمله خبرهای مربوط به فلسطین است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری شهاب، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز یکشنبه با پادشاه جدید عمان در مسقط دیدار کرد.

 

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در دیدار با سلطان هیثم بن طارق پادشاه جدید، درگذشت سلطان قابوس بن سعید را به وی تسلیت گفت.

 

هنیه ظهر امروز یکشنبه در راس هیئتی از جنبش حماس با هدف تسلیت گفتن به سلطان هیثم بن طارق وارد عمان شد.

 

پادشاهی عمان روز شنبه از درگذشت قابوس بن سعید خبر داد، هیثم بن طارق در پی درگذشت سلطان قابوس به عنوان پادشاه جدید عمان زمام امور را به دست گرفت.

 

تسلیت احمد بحر به مناسبت درگذشت سلطان قابوس/ تاکید عمان بر ادامه حمایت از مسئله فلسطین

 

خبر دیگر اینکه احمد بحر نایب اول رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین، در تماس تلفنی با شیخ خالد المعولی رئیس مجلس شورای عمان، درگذشت سلطان قابوس بن سعید را به وی تسلیت گفت.

 

در بیانیه صادره از مجلس قانونگذاری فلسطین، بحر با یادآوری مواضع تاریخی سلطان قابوس آل سعید در قبال مسئله فلسطین و ملت فلسطین از نقش وی در خدمت به مسائل عربی و اسلامی تمجید کرده است.

 

المعولی هم از احمد بحر به خاطر این تماس تلفنی و ابراز تسلیت تشکر و بر مواضع سلطان نشین عمان در حمایت از ملت و مسئله فلسطین تاکید کرد.

 

فراخوان حماس برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و تاکید بر لزوم توقف عادی سازی روابط با دشمن

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) بر ضرورت نبرد یکپارچه و جمعی با تجاوزگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

 

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس در بیانیه ای اعلام  کرد گسترش روند شهرک سازی و سیطره بر منازل فلسطینیان و بیرون راندن ساکنانش در چارچوب سیاست استعماری اسرائیل است که برای غصب اراضی و منازل و املاکشان و سیطره قهریه بر آن برای تحمیل سیاستهای خود در راستای تکمیل وجود دولت یهودی نژادپرست افراطی تلاش می کند که نه تنها برای ملت فلسطین بلکه برای تمام منطقه خطرناک خواهد بود.

 

در این بیانیه آمده است : مواضع ضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین و سرکوب مقاومت در کرانه باختری و جرم دانستن مقاومت توسط آن و ادامه هماهنگی امنیتی با دشمن و سکوت نظام های عربی و اسلامی و جامعه بین المللی در برابر جنایات دشمن و تجاوزگری ای اش به ملت  و سرزمین و ثروت و مقدسات فلسطین، این رژیم را به ادامه جنایات و تجاوزگری اش تشویق کرده است.

 

این بیانیه آورده است : این سیاست شهرک سازی همه ما فلسطینیان را در برابر چالش های بیشتری قرار می دهد که ورود به یک نبرد جمعی یکپارچه به شیوه های مبارزاتی مردمی مقاوم برای رویارویی با این سیاست خطرناک و شکست آن با تمام قدرت را ضروری کرده است.

 

برهوم بر ضرورت فشار ملتهای آزاده و دوستدار فلسطین برای توقف تمام اشکال عادی سازی و روابط با رژیم صهیونیستی و تلاش برای تقویت مقاومت و ایستادگی مردم با هدف بازپس گیری حقوق و حمایت از منافعش تاکید کرد.

انتهای پیام/ر.م/

نظر شما