شناسهٔ خبر: 37539535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

۲۰۰ روستای نیکشهر در محاصره سیلاب

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران و معاون عمرانی فرمانداری نیکشهر گفت: بارندگی‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی بیش از ۲۰۰ روستای بخش‌های مرکزی و بنت به مرکز این شهرستان را قطع کرده و به دلیل قطعی تلفن‌ها هیچ اطلاعی از وضعیت آنها نیست.

صاحب‌خبر -

رحیم‌ بخش بلیده‌ای، در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: بارندگی‌ها راه‌های ارتباطی روستاهای بخش مرکزی، دهستان‌های چاهان، توتان و مهمدان، هیچان، مخت و مهبان را قطع و رودخانه‌های فصلی تنگ سرحه، ملوران، شگیم و داروکان طغیان کرده و خسارت‌های زیادی به واحدهای مسکونی و اراضی کشاورزی و تاسیسات عمومی وارد آمده است. وی بیان کرد: به دلیل بالا آمدن آب در رودخانه تنگ سرحه در محدوده روستاهای بلپیر و کوشک پل آهنی محور نیکشهر به بنت بسته و تردد در آن ممنوع شده است. معاون عمرانی فرمانداری نیکشهر تصریح کرد: قطعی فیبر نوری سبب شده تا ارتباط تلفنی روستاهای بخش بنت نیز قطع شود و هیچ اطلاعی از میزان خسارت‌های احتمالی نداریم. وی خواستار اعزام بالگرد و دسترسی به روستاهای در محاصره سیل شهرستان نیکشهر و به ویژه روستاهای بخش بنت شد و خاطرنشان کرد: برخی محلات شهر بنت نظیر کشکور نیز آسیب دیده‌اند و آب به برخی از واحدهای مسکونی نفوذ کرده است. دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران نیکشهر گفت: تمامی نیروهای امداد و نجات و اعضای مدیریت بحران در آماده‌باش هستند و دستگاه‌های سنگین راهسازی به مناطق مختلف برای خدمات‌رسانی اعزام شده‌اند.
برف مسیر ارتباطی
 ۲۵ روستای اطراف تفتان را بست
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از بسته‌شدن راه ارتباطی ۲۵ روستای منطقه کوهستانی تفتان خاش به دلیل بارش سنگین برف خبر داد.
ایوب کرد، اظهار داشت: راه ارتباطی این تعداد روستا صبح روز شنبه به دلیل بارش برف شدید بسته شده و راهداران با بسیج تمامی امکانات و ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین، در حال تلاش برای بازگشایی راه دسترسی این روستاها و کمک به ساکنان آنها هستند.
وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود هم‌استانی‌های عزیزی که در مناطق روستایی اطراف تفتان زندگی می‌کنند، با حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی، از تردد در مسیرهای روستایی کوهستانی به طور جدی اجتناب کنند.
۱۳ محور ارتباطی در سیستان و بلوچستان
بر اثر سیلاب بسته شد
معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ محور ارتباطی در این استان از بامداد دیروز (شنبه) تاکنون به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی و سیلاب بسته شده است.
روح‌الله سرگزی، اظهار داشت: هم‌‌اینک مسیرهای دلگان - زهکلوت، دلگان - ایرانشهر، فنوج - اسپکه، فنوج - کتیج - رمشک، یک محور فرعی در مسیر زاهدان - میرجاوه، بزمان - دلگان، ایرانشهر - دلگان، جلگه  به چاه اسحاق، دلگان به جلگه، ایرانشهر - جلگه، نیکشهر - بنت، کنارک - زرآباد و میل‌نادر به مک سوخته سرخ بسته شده است. وی افزود: تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرها با قوت ادامه دارد.
۲۳ روستای فاریاب جنوب کرمان
در محاصره سیلاب است
رئیس ‌ستاد بحران فاریاب از مسدود شدن محور کوهستانی این شهرستان خبر داد و گفت: بر اثر بارش باران و جاری شدن سیلاب، راه ارتباطی ۲۳ روستا در بخش حور فاریاب قطع شده است.
علی نیکنفس افزود: مسیر دهستان زهمکان فاریاب کوهستانی بوده و با هر بارش باران، این مسیر ارتباطی مسدود می‌شود.
وی از برگزاری نشست ستاد بحران شهرستان فاریاب خبر داد و گفت: تمامی اعضای ستاد بحران در آماده‌باش کامل هستند.
وی به بازدید اعضای ستاد بحران فاریاب از محورهای ارتباطی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مسیرهای اصلی این شهرستان باز و تردد در آنها جریان دارد.
سیلاب راه ارتباطی ۱۳ روستای قلعه‌گنج
را قطع کرد
به گفته سرپرست فرمانداری قلعه‌گنج، بارش باران و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی ۱۳ روستای این شهرستان را قطع کرد.
 مهدی شهسواری، اظهار داشت: بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها باعث مسدود شدن راه ارتباطی شش روستا از توابع بخش مرکزی شده و همچنین روستاهای چراغ‌آباد، جنگل‌آباد، چاه نصیر و چهار روستای دیگر در محاصره سیلاب قرار گرفته‌اند و عملا دسترسی به این روستاها امکانپذیر نیست.
وی ادامه داد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، مدارس این شهرستان روز شنبه در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل بود.
سیلاب راه ارتباطی رودبار به ایرانشهر در جنوب کرمان را مسدود کرد
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب کرمان از مسدود شدن محورهای ارتباطی رودبار به ایرانشهر و قلعه گنج به رمشک خبر داد و گفت: بارش باران و طغیان رودخانه‌ها موجب مسدود شدن این مسیرها شده است.
مسعود جمیلی، افزود: با توجه به سیلابی شدن آبنماها در محور ارتباطی رودبار جنوب به ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان این محور تا اطلاع ثانوی مسدود شده است.
وی ادامه داد: همچنین محور قلعه گنج - رمشک در کیلومتر ۱۵ این محور به علت سیلابی شدن رودخانه، تا اطلاع بعدی مسدود اعلام می‌شود.
جمیلی افزود: در حال  بررسی میزان خسارات وارده به مسیرهای ارتباطی جنوب کرمان هستیم که نتایج آن متعاقبا اعلام می‌شود.
بهمن در ارتفاعات شمالی خراسان
قربانی گرفت
معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی گفت: ریزش بهمن در ارتفاعات قله «فلسکه» در جاده مشهد - طرقبه جان کوهنوردی ۴۰ ساله را گرفت.
اسماعیل بهمن آبادی، افزود: حدود ساعت ۱۴ روز جمعه گزارش گرفتار شدن دو کوهنورد مشهدی در مسیر قله «فلسکه» به نیروهای امدادی هلال‌احمر رسید که با حضور دو تیم امداد کوهستان به ظرفیت سه دستگاه خودروی کمک‌دار، جست‌وجو برای یافتن کوهنوردان مفقود شده آغاز شد.
وی اضافه کرد: پس از ساعاتی جست‌وجو یکی از دو کوهنورد زنده پیدا شد اما جست‌و‌جو برای یافتن کوهنورد دوم بیش از هشت ساعت به درازا انجامید و سرانجام نیروهای امدادی جسد بی‌جان کوهنورد ۴۰ ساله را در ارتفاعات این قله پیدا کردند.
وی گفت: تیم‌های امدادی جسد کوهنورد دوم را به پایین ارتفاعات انتقال و تحویل نیروهای انتظامی داده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما