شناسهٔ خبر: 37529986 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

ایران بیشترین قابلیت راستی‌آزمایی را در جهان دارا است

صاحب‌خبر -

 

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: ایران بیشترین قابلیت راستی‌آزمایی در جهان را دارد.
به گزارش «جمله» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با اشاره به حجم بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران گفت که ایران بیشترین قابلیت راستی‌آزمایی در جهان را دارد.
میخاییل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی روز جمعه در پیامی توئیتری نوشت: «یک حقیقت جالب، به ویژه برای کسانی که درباره راستی‌آزمایی فعالیت‌های [هسته‌ای] ایران شبهه‌افکنی می‌کنند».
الیانوف افزود: «آژانس در سال ۲۰۱۸ بین‌المللی انرژی اتمی ۱۱۲۴ بازرسی در کشورهای دارای «توافق جامع پادمانی» و «پروتکل الحاقی» هستند، انجام داد. ۹۸۹ مورد از این [بازرسی‌ها] در ایران بود که همچنین کشوری با بیشترین قابلیت راستی‌آزمایی در جهان است».
جمهوری اسلامی ایران شامگاه یکشنبه (۱۵ دی) در بیانیه‌ای، گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد. براین اساس، ایران از این پس با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی‌سازی، درصد غنی‌سازی، میزان مواد غنی‌شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نیست.
در همین راستا وزیر خارجه فرانسه نیز با اعلام این‌که برجام هنوز نمرده است، خروج یکجانبه آمریکا از این توافق را اشتباه خواند.
ژان ایو لو دریان وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران نمرده است. وی با اشاره به خروج یکجانبه واشنگتن از برجام، گفت که آمریکایی‌ها از این توافقنامه خارج شدند و این تصمیم بدی بود.

نظر شما