شناسهٔ خبر: 37522227 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مهربان: هادی یک لحظه غفلت می‌کرد سرنوشت سنگین وزن جور دیگری رقم می‌خورد/ حسینی پدیده بود

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: در ۱۲۵ کیلوگرم پرویز هادی اول شد، نکته هم در او فعل خواستن بود که تا آخرین ثانیه مبارزه صرف شد.

صاحب‌خبر -

ابراهیم مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد خداحافظی رضا افضلی و عزت الله اکبری از دنیای قهرمانی همز مان با مسابقات جام تختی اظهار داشت: خداحافظی از دنیای قهرمانی همیشه سخت است و من هم از این بابت متاثر شدم. همانطور که خیلی‌ها می‌گویند، خداحافظی شبیه به مرگ اول است، البته آدم باید خیلی خوش شانس باشد که فرصت خداحافظی کردن و بوسیدن چهار گوشه تشک نصیبش شود و خیلی‌ها هم بدون این کار مجبور به  کنار گذاشتن ورزش قهرمانی می شوند. هم عزت اکبری و هم رضا افضلی سال‌ها برای کشتی ایران در حد توان‌شان زحمت کشیده‌اند و من امیدوارم در عرصه‌های دیگر مثل دوره قهرمانی‌شان موفق باشند.

مربی تیم ملی آزاد، امیرحسین حسینی را پدیده جام تختی دانست و افزود: او کشتی‌های خیلی خوبی گرفت و همه را امیدوار کرد، هرچند که قبل از مسابقات جهانی نورسلطان هم او را در اردوهای تیم ملی دعوت می‌کردیم و او به مسابقات امیدهای جهان هم اعزام شد که آنجا دستش از مدال کوتاه ماند. مشخص است که در این مدت خوب کار کرده و یک کلاس بالاتر آمده است. به خودش، خانواده‌اش و مربی سازنده‌اش تبریک می‌گویم و امیدوار هستم که به یکی از کشتی گیران مدعی و خوب ما تبدیل شود.

مهربان در ارزیابی وزن به وزن مسابقات بین المللی تختی تصریح کرد: علیرضا سرلک در 57 کیلوگرم خوب بود و از این جهت کارنامه خوبی داشت که حریفی که کمتر از دو  ماه پیش مقابلش 10 بر صفر باخته بوده (آرسن هاراتونیان ارمنی) را اینجا شکست داد. در 61 کیلوگرم چهره جدید و پدیده‌ای نداشتیم و بچه‌ها در حد توان شان کشتی گرفتند. میثم نصیری در 65 کیلوگرم همه رقبایش را شکست داد و موجودیت کشتی ما همین است که می‌بینید. همانطور که گفتم امیرحسین حسینی در 70 کیلوگرم پدیده مسابقات بود و در 74 کیلوگرم مصطفی حسین خانی بازگشت امیدوارکننده ای بعد از جراحی‌اش داشت. بعد از مصدومیت او، کشتی گیر قابل اعتمادی در این وزن نداشتیم و حالا باید ببینیم یونس امامی هم در ایتالیا چه می‌کند و بعد مانند سایر اوزان در مورد 74 کیلوگرم تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: در وزن 79 کیلوگرم جای امیدواری وجود داشت که دو جوان و با فاصله سنی یکی دو سال، به فینال رسیدند. هم علی سوادکوهی و هم امیرحسین کاووسی کادرفنی را نسبت به آینده این وزن امیدوار کردند. در 86 کیلوگرم قابل پیش بینی بود که احمد بذری این کشتی‌ها را بگیرد و قهرمان شود. در 92 کیلوگرم محمدجواد ابراهیمی از فرصتی که برای رویارویی با حریفان داخلی‌اش پیدا کرده بود، استفاده کرد و اول شد و در 97 کیلوگرم از قبل پیش بینی می‌شد در این وزن علی شعبانی و مجتبی گلیج کشتی گیران تاثیرگذار این وزن باشند که آنها همان مبارزه اول را مقابل هم برگزار کردند و گلیج برنده شد. با توجه به شرایط سنی گلیج، جای امیدوار هست، البته چند مدعی این وزن هم در جام تختی حضور نداشتند. در 125 کیلوگرم پرویز هادی اول شد، نکته هم در او فعل خواستن بود که تا آخرین ثانیه مبارزه صرف شد. در فینال اگر او لحظه‌ای کوتاهی می‌کرد، سرنوشت جور دیگری رقم می خورد. این باید یک درس برای همه جوانان ما باشد، همانطور که در فوتبال می‌گویند بازی 90 دقیقه است، در کشتی هم ثانیه‌ها تعیین کننده‌اند.



انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما