شناسهٔ خبر: 37512884 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

معاون آب و آبفای وزارت نیرو؛

احتمال افزایش خطر در ۲استان با بارش‌های جدید

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در یکی از صفحه‌های اجتماعی نوشت: بارندگی در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی به دلیل جذب کمتر در زمین ، احتمال بروزخطر در این استان‌ها را افزایش می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «قاسم تقی زاده خامسی» روز جمعه با انتشار عکس‌هایی از ورود سامانه بارشی به کشور در صفحه اینستاگرام خود نوشت:بارندگی در سطح نیمی از کشور در روزگاری که خبر خوب کمتر شنیده می‌شود موجب دلگرمی است، به خصوص اینکه این بارش‌ها در مناطقی صورت می‌گیرد که در معیشت و زندگی مردم تاثیر جدی دارد.

وی افزوده است: جنوب فارس و بوشهر، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی مناطقی هستند که از امروز بارندگی را مشاهده می کنند.

تقی زاده خامسی اضافه کرد: اکثر پایگاه‌های هواشناسی جهان نشان می‌دهد که از امروزباید بارندگی کم و بیش را انتظار داشت و در مناطقی مثل سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی که باران جذب کمتری در زمین دارد، ممکن است مخاطرات بیشتری وجود داشته باشد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت منابع آب ایران گفت: پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از افزایش بارش‌ها در استان‌های جنوبی حکایت دارد و بر این اساس احتمال وقوع سیلاب در این استان‌ها در روزهای آتی، دور از انتظار نیست.

«سیف‌الله آقابیگی» روز چهارشنبه افزود: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی و پایش مدل های جوی، روزهای جمعه و شنبه بارش‌های قابل توجهی در تعدادی از استان‌های جنوبی و همچنین جنوب شرق مانند هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و نیز مناطقی از استان‌های بوشهر و فارس مشاهده خواهیم کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما