شناسهٔ خبر: 37491052 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

ادویه‌های جنوب راه حل سرماخوردگی

فلفل قرمز از محبوب‌ترین ادویه‌ها در غذاهای تایلندی و هندی محسوب می‌شود و جالب است که بدانید تحقیقاتی متعدد درباره مزایای مصرف ادویه‌های تند در رژیمهای مبارزه با سرماخوردگی صحبت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب،  بررسی مطالعات منتشر شده در سال 2015 در ژورنال Open Heart ، حاکی از آن است که ترکیب موجود در فلفلهای تند دارای خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است. جالب است بدانید ترکیبات فلفل گاهی می تواند باعث ایجاد آبریزش بینی و اشک ریختن شود و به همین دلیل نیز روی سلامتی تاثیر دارد. عمل می کند. دیوید گرونر ، مدیر عامل و بنیانگذار انجمن های جراحی NYC در نیویورک می گوید: "این واکنش ها به ترشح مخاط قفل شده و باز شدن راه های هوایی بینی کمک می کند."

غذاهای جنوب شرقی آسیا سایر ترکیبات متداول را نیز دارا هستند که بر سلامتی موثرند. برای مثال تحقیقات دیگر ، از جمله بررسی منتشر شده در سال 2019 در ژورنال بین المللی غذا، نشان می دهد که زنجبیل، عنصر اصلی در غذاهای تایلندی و هندی  و دارای خواص آنتی اکسیدانی ، ضد التهابی و ضد میکروبی قدرتمندی است.

یکی از رایج ترین مواد غذایی غذاهای جنوب شرقی آسیا ، زردچوبه  است. زردچوبه، به خودی خود یک داروی شگفت آور است و هنگامی که با زنجبیل ترکیب می شود ، یک داروی قدرتمند ضد سرماخوردگی است. این ترکیب به معنای هم افزایی خواص ضد التهاب ، آنتی اکسیدان و ضد عفونی کننده بدن است. جالب است بدانید غذاهای گرم نیز در بهبود سرماخوردگی مفیدند، برای مثال یک آبگوشت یا سوپ گرم می تواند به باز شدن و تخلیه سینوس ها کمک کرده و تنفس را راحت کند ، ریه ها را باز کرده و احتقان را برطرف کند. غذاهای پرادویه همچنین باعث افزایش دمای بدن و تعریق می شوند که ممکن است به بدن در مبارزه با ویروس و سایر عوامل عفونی کمک کند.

نظر شما