شناسهٔ خبر: 37393998 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

پیکر شهیدان قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس در نجف اشرف تشییع شد

ابنا

پیکر شهدای مقاومت با حضور باشکوه مردم عراق؛ در شهر نجف اشرف تشییع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ پیکرهای پاک شهدای مقاومت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به همراه دیگر همرزمان‌شان شامگاه شنبه 14 دی 1398 با حضور گسترده و بی‌نظیر هزاران نفر از جمله شخصیت‌ها و مسؤولان، روحانیان، عشایر و نیروهای مسلح عراقی به ویژه الحشد الشعبی تشییع شدند.

پیش از ورود پیکرهای شهدا به شهر نجف برای تشییع، سید "محمد رضا سیستانی" نماینده مرجع عالی دینی عراق، با حضور در فرودگاه نجف، در آیین رسمی استقبال از شهدای مقاومت شرکت کرد.

مردم از قشرهای مختلف در شهر نجف در میان اشک و ماتم و حزن و اندوه با شعارهای الله اکبر، الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر شیطان، پیکر شهدا را تشییع کردند.

"ایرج مسجدی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و "قیس الخزعلی" دبیرکل عصائب الحق عراق از تشکیلات زیرمجموعه الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) نیز از دیگر چهره‌ های حاضر در آیین تشییع سرداران شهید جبهه مقاومت بودند.

آیت‌الله العظمی شیخ "بشیر نجفی" و آیت‌الله العظمی سید "محمد سعید حکیم" از مراجع عظام تقلید عراق با حضور در حرم امیرالمومنین (ع) از پیکرهای شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر یاران این دو سردار بزرگ سپاه اسلام استقبال کردند.

در پایان با حضور گسترده مردم به امامت آیت‌الله العظمی "بشیر نجفی" بر پیکرهای پاک شهیدان، نماز میت اقامه شد.

استقبال مردم از آیین تشییع پیکر مطهر شهدا در نجف به قدری چشمگیر و گسترده بود که مراسم‌ وداع با شهیدان تا بامداد روز یکشنبه 15 دی 1398 به طول کشید.

پیکرهای شهدای ایرانی قرار است تا ساعتی دیگر از طریق فرودگاه نجف به جمهوری اسلامی ایران انتقال یابد.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی(بسیج مردمی عراق) به همراه هشت نفر دیگر بامداد روز جمعه 13 دی 1398 در مسیر فرودگاه بغداد در حمله پهپادهای آمریکایی به خودروهایشان به شهادت رسیدند.

...............
پایان پیام/ 268

نظر شما