شناسهٔ خبر: 37375974 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

هشدار درباره وقوع جنگ جدید در خلیج فارس/ ترامپ: به دنبال جنگ با ایران نیستیم!

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در واکنش به شهادت سپهبد سلیمانی به دست نظامیان آمریکایی در بغداد، درخصوص وقوع جنگی جدید در منطقه خلیج فارس هشدار داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، "فرحان حق" سخنگوی "آنتونیو گوترش" دبیر کل سازمان ملل متحد درخصوص وضعیت موجود در خاور میانه به شدت ابراز نگرانی کرد و با اشاره به ترور سپهبد قاسم سلیمانی درخصوص وقوع جنگی جدید در خاورمیانه هشدار داده و تاکید کرد جهان توانایی تحمل چنین جنگی را نخواهد داشت.

هشدار نامزد دموکرات درباره وقوع جنگ میان ایران و آمریکا
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اقدام اخیر دولت ترامپ در حمله پهپادی به فرودگاه بغداد و شهادت سردار سلیمانی را نقض قانون اساسی عنوان کرده است و نسبت به جنگ با ایران هشدار داد.
به گزارش واشنگتن تایمز، «تولسی گابارد» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، به شهادت سردار «قاسم سلیمانی» واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.
گابارد، این حادثه را که به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا انجام شد، «اقدام جنگی» و نقص قانون اساسی آمریکا توصیف کرد.
به گفته گابارد، این عمل به‌روشنی اقدامی جنگی توسط رئیس‌جمهور است و از آنجا که بدون اجازه یا اعلام جنگ از سوی کنگره انجام شده است به‌وضوح نقض قانون اساسی به شمار می‌رود.
نامزد انتخاباتی آمریکا همچنین نسبت به هرگونه درگیری و تنش با ایران هشدار داد و گفته است این درگیری احتمالی ما را بیشتر و بیشتر در باتلاق فرو خواهد برد.
گابارد علاوه بر این در ادامه هشدار خود نسبت به جنگ با ایران با اشاره به حضورش در جنگ عراق، جنگ در عراق و افغانستان در مقابل جنگ احتمالی با ایران را به یک پیک‌نیک تشبیه کرده است.

ادعای عجیب رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا
رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده با ادعای اینکه هنوز هم احتمال اجرایی شدن طرح‌های سردار شهید سلیمانی علیه آمریکا وجود دارد، گفت برای کاهش شدت انتقام ایران تلاش می‌کنند.
ژنرال «مایک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده بامداد امروز (شنبه) اظهار داشت که بعد از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله تروریستی آمریکا به حومه فرودگاه بغداد، خطر افزایش تنش‌ها وجود دارد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، میلی در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگاران در پنتاگون، درباره دلیل ترور سردار شهید سلیمانی، مدعی شد او در حال برنامه‌ریزی برای اقدام علیه منافع آمریکا در منطقه بود و باید هدف قرار داده می‌شد.
وی با بیان اینکه طرح‌های سردار شهید سلیمانی برای صدمه زدن به منافع آمریکا در منطقه «هنوز هم احتمال اجرایی شدن دارند»، گفت: «ما کاملا عواقب استراتژیک [حمله به سردار سلیمانی] را درک می‌کنیم».
به نوشته رویترز، این مقام نظامی آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا خطر افزایش تنش‌ها با تهران و احتمال انتقام‌گیری آنها وجود دارد، توضیح داد: «بله که خطر آن وجود دارد. لکن ما تلاش می‌کنیم که آن را کاهش دهیم».

ترامپ: به دنبال جنگ نیستیم
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در ایالت میامی گفت که واشنگتن خواستار صلح بوده و به دنبال جنگ نیست.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه در سخنرانی در ایالت میامی گفت که به دنبال جنگ نیست و ما خواستار صلح هستیم.
رئیس جمهور آمریکا در این سخنرانی مدعی شد که سردار سلیمانی مسئول کشته شدن صدها نفر از جمله آمریکایی‌ها بوده و وی به ارتش آمریکا دستور ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران را صادر کرده بود.
ترامپ شامگاه جمعه نیز در سخنرانی کوتاهی گفت که به دنبال تغییر نظام ایران نیستیم اما رفتار تهاجمی‌ این کشور باید پایان یابد.
وی در ادامه مدعی شد تصمیمی که دیروز اتخاذ شد در راستای توقف جنگ و نه آغاز آن بود و اقدام ایران در به کارگیری مبارزین نیابتی برای بی ثباتی کشورهای همسایه باید هم اکنون متوقف شود.

سناتور آمریکایی: ترامپ دروغ می‌گوید
سناتور دموکرات آمریکایی با توجه به اقدامات نابخردانه و تجاوزکارانه دونالد ترامپ، وی را فردی دروغگو توصیف کرد.
«کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی اعلام کرد: دونالد ترامپ به ما دروغ می‌گوید زیرا ترامپ و وزرایش همواره می‌گفتند خواهان توقف تنش با ایران و عوامل نیابتی آن هستند، در حالی که برای حمله هوایی دیگر برنامه‌ریزی می‌کردند.

نظر شما