شناسهٔ خبر: 37373419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

جزئیات مراسم وداع با پیکر شهید سردار سلیمانی از کاظمین + تصاویر و فیلم

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای آیین های تشییع و خاکسپاری پیکر سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

مراسم وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی از کاظمین آغاز شد.

تشییع پیکر سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس از فرودگاه المثنی به سمت کاظمین

منابع عراقی از آغاز مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و شهدای حشد شعبی از فرودگاه المثنی در بغداد به سمت کاظمین خبر دادند.

بیشتر بخوانید: سردار قاسم سلیمانی در عراق به شهادت رسید

عکسی از لوازم شخصی که هنگام شهادت همراه سردار سلیمانی بود

 

---

بازتاب شهادت سردار قاسم سلیمانی در رسانه‌های جهان

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس حشد شعبی و سایر شهدای حشد شعبی امروز (شنبه) از فرودگاه المثنی در بغداد به سمت شهر مقدس کاظمین آغاز شد.

همچنین بعد از کاظمین تشییع کنندگان به سمت میدان الحسنین در الجادریه بغداد خواهند رفت.

تعداد زیادی از ساکنان بغداد در میدان الحسنین و همچنین ساکنان شهر کاظمین برای استقبال از پیکر شهدا تجمع کرده‌اند.

تعداد زیادی از رهبران حشد شعبی و مسئولان سیاسی در میدان الحسنین منتظر استقبال از پیکر شهدا هستند. همچنین پیکر شهدا به کربلا و نجف اشرف منتقل می‌شود. پیکر شهدای حشد شعبی در وادی السلام در نجف اشرف به خاک سپرده می‌شود.

پیکر قاسم سلیمانی نیز به مشهد مقدس منتقل و از آنجا به تهران منتقل می‌شود تا در زادگاهش شهر کرمان به خاک سپرده شود.

پیکر شهدا در اطراف حرمین امامین کاظمین طواف داده می‌شود. مراسم تشییع در کاظمین تا ساعت ۱۰ به وقت محلی ادامه خواهد بود و بعد از آن به میدان الحریه در منطقه الجادریه و بعد از آن راس ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی به کربلا خواهد رسید و بعد از آن راس ساعت پنج عصر در نجف خواهد بود.

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی اعلام کرد، پیکر شهدای دیگر حمله آمریکا نظیر پیکر محمد رضا، مدیر اداره روابط عمومی حشد شعبی در کنار پیکرهای شهیدان سلیمانی و المهندس در حال تشییع است.

نیروهای امینی عراق به طور کامل پل الجادریه را بستند.

یک منبع امنیتی به سومریه نیوز گفت، پل الجادریه در مرکز بغداد از صبح امروز به طور کامل به روی خودروها مسدود بود و این مسدود بودن تا منطقه السیدیه و برعکس به سمت منطقه کراده نیز تداوم داشت.

---
---

پیکر سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس وارد کاظمین شدند 

پیکر شهیدان سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدای حشد شعبی برای برگزاری مراسم تشییع مردمی وارد شهر مقدس کاظمین شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، مراسم تشییع پیکر سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون رئیس سازمان حشد شعبی و سایر شهدای حشد شعبی امروز (شنبه) از فرودگاه المثنی در بغداد آغاز و وارد شهر کاظمین شد.

شعار "مرگ بر آمریکا" طنین انداز شد

تشییع کنندگان عراقی اعلام کردند: در سال ۲۰۰۷ با آمریکایی‌ها جنگیدیم و بار دیگر با آنها خواهیم جنگید و انتقام خون شهیدان را می‌گیریم.

هزاران عراقی شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" را در مراسم تشییع سلیمانی و المهندس در بغداد سر دادند.

تشییع کنندگان: دوباره با آمریکایی ها می جنگیم

منابع عراقی اعلام کردند پیکر این شهیدان قرار است بعد از کاظمین توسط تشییع کنندگان به سمت میدان الحسنین در الجادریه بغداد منتقل شود.

تعداد زیادی از ساکنان بغداد در میدان الحسنین و همچنین ساکنان شهر کاظمین برای استقبال از پیکر شهدا تجمع کردند.

تعداد زیادی از رهبران حشد شعبی و مسؤولان سیاسی در میدان الحسنین منتظر استقبال از پیکر شهیدان هستند.

بعد از آن پیکر شهیدان به کربلا و نجف اشرف منتقل می‌شود. پیکر شهدای حشد شعبی در وادی السلام در نجف اشرف به خاک سپرده می‌شوند.

پیکر قاسم سلیمانی نیز به مشهد مقدس منتقل و از آنجا به تهران منتقل می‌شود تا در زادگاهش شهر کرمان به خاک سپرده شود. پیکر شهدا در اطراف حرمین امامین کاظمین طواف داده می‌شود.

زمان‌بندی مراسم تشییع بدین شرح است، در کاظمین تا ساعت ۱۰ به وقت محلی ادامه خواهد یافت، بعد از آن به میدان الحریه در منطقه الجادریه، سپس راس ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی به کربلا خواهد رسید و بعد از آن راس ساعت پنج عصر در نجف خواهد بود.

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی اعلام کرد، پیکر شهدای دیگر حمله آمریکا نظیر پیکر محمد رضا، مدیر اداره روابط عمومی حشد شعبی در کنار پیکرهای شهیدان سلیمانی و المهندس در حال تشییع است.

نیروهای امینی عراق به طور کامل پل الجادریه را بسته‌اند.

یک منبع امنیتی به سومریه نیوز گفت، پل الجادریه در مرکز بغداد از صبح امروز به طور کامل به روی خودروها مسدود بود و این مسدود بودن تا منطقه السیدیه و در مسیر برعکس به سمت منطقه کراده نیز تداوم داشت.

در حمله خصمانه آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و تعدادی از اعضای حشد شعبی به شهادت رسیدند.

تصویر / شخصیت‌ها و مقامات مطرح عراقی در مراسم تشییع پیکر شهدای ایرانی و عراقی حضور داشتند

---

مسجدی سفیر ایران: پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش پس از تشییع در کاظمین به بغداد منتقل می‌شود

سفیر کشورمان در عراق که در حرم شریف کاظمین حضور داشت اعلام کرد که پیکرهای شهدای حمله تروریستی اخیر آمریکا به این مکان منتقل می‌شوند.

به گزارش ایسنا، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت: برای آماده سازی مراسم شهدای عزیز به حرم شریف کاظمین آمده ایم و منتظر هستیم تا پیکر شهدا به این محل منتقل شود.

وی گفت: مراسم با شکوهی با حضور مسئولین عتبه و مردم کاظمین در حرم امام جواد و امام کاظم برگزار می‌شود و آنطور که دوستان گفتند مسئولان عتبه به طور مستمر به مدت سه روز در کاظمین مراسم بزرگداشت برگزار می کنند.

ایرج مسجدی در گفت‌وگویی که از سوی خبرگزاری صدا و سیما منتشر شد، گفت:  بعد از اینکه مراسم در کاظمین انجام شد برای انجام مراسم رسمی شهدا به بغداد منتقل می شوند.

سفیر کشورمان در پایان گفت که امیدوارم شهدای عزیز ما؛ سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس و بقیه شهدا با ائمه اطهار محشور شوند.

 

به گزارش تسنیم، روز گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد اعلام کرد تشییع پیکر پاک سرداران شهید اسلام، امروز صبح شنبه در بغداد انجام و بنا به درخواست آحاد مردم عراق، پیکرهای مطهر در شهرهای مقدس کربلا و نجف نیز تشییع و سپس عصر فردا شنبه به تهران انتقال خواهند یافت.

همچنین هیئت حشد شعبی عراق هم در بیانیه‌ای اعلام کرد عراق امروز (شنبه) راس ساعت ۱۰ صبح شاهد مراسم رسمی تشییع پیکرهای رهبران شهید حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی به همراه گروهی از یاران آنها خواهد بود و پس از آن نیز در ساعت ۱۱ صبح تشییع مردمی از دروازه منطقه الخضراء به سمت الجادریه انجام خواهد شد.به همین دلیل نیز از همه عراقی‌ها دعوت می‌کنیم که در مراسم وداع با فرماندهان مجاهد پیروزی بر داعش شرکت کنند.

بامداد جمعه ۱۳ دیماه در جریان حمله پهپاد آمریکایی به کاروان حشد الشعبی سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق و تعدادی از همراهانشان به شهادت رسیدند.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای آیین های تشییع و خاکسپاری پیکر سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش  را اعلام کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی کل سپاه آیین های تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش پس از ورود به خاک کشورمان در مشهد مقدس و تهران و تشییع و خاکسپاری در کرمان که با حضور آحاد ملت قدرشناس وشهید پرور ایران اسلامی برگزار خواهد شد، به شرح زیرمی باشد:

مراسم تشییع پیکر این فرمانده دلاور جبهه مقاومت و همرزمانش در مشهد مقدس ، صبح روز یکشنبه (15 دی ماه) در جوار بارگاه منور و ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می شود.

همچنین مراسم تشییع در تهران، صبح روز دوشنبه(16 دی ماه) برگزار می شود و سپس پیکر مطهر این سرباز امت و ولایت صبح روز سه شنبه(17 دی ماه) در کرمان تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

پیکر سپهبد شهیدسلیمانی فردا یکشنبه 15 دی در مشهد تشییع می‌شود

جزئیات آیین های ترحیم سپهبد قاسم سلیمانی متعاقبا اعلام خواهد شد.

پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی فردا (یک شنبه) در جوار بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) تشییع می‌شود.

به گزارش ایسنا ، بر اساس آخرین اطلاع رسانی روابط عمومی کل سپاه، مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی و همرزمانش پس از ورود  به کشور در مشهد مقدس ، صبح روز یکشنبه (۱۵ دی ماه) در جوار بارگاه منور و ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می شود.

همچنین مراسم تشییع در تهران ، صبح روز دوشنبه(۱۶ دی ماه) برگزار می شود و سپس پیکر مطهر شهید قاسم سلیمانی  صبح روز سه شنبه(۱۷ دی ماه) در کرمان تشییع و خاکسپاری خواهد شد.

پیکر مطهر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در اهواز تشییع می‌شود

بنا بر اعلام دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان، پیکر مطهر شهید قاسم سلیمانی در اهواز تشییع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بنا بر اعلام دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان، پیکر مطهر شهید قاسم سلیمانی در اهواز تشییع می‌شود.

هنوز جزئیات این برنامه و مسیر تشییع اعلام نشده است.

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) نظامیان تروریست آمریکایی با استفاده از یک فروند پهپاد نقطه‌زن، سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابو مهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی را به شهادت رساندند.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. 

حضور مردم کاظمین و بغداد در مراسم تشییع شهدای مقاومت

---

️ صدها هزار نفر از مردم شهر مقدس کاظمین و بغداد پایتخت عراق امروز شنبه در مراسم تشییع شهدای مقاومت حضور یافتند و تشکر و قدردانی خود را از فداکاری آنان در راه آزادی عراق از دست داعش و تروریست ها با سر دادن شعارهایی با محتوای قدرشناسی از مجاهدات های این شهیدان اعلام کردند. /

برچسب‌ها:

نظر شما