شناسهٔ خبر: 37366898 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اعلام محل مراسم وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی /ماجرای یک امضا بر کفن سردار سلیمانی/اولین شب عزاداری شهادت حاج قاسم برگزار شد

تسنیم نوشت:مراسم وداع با پیکر سپهبد سلیمانی در حرم منور رضوی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

با پیگیری حجت الاسلام مروی، تولیت آستان قدس رضوی مراسم وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی فردا شب در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

نخستین شب عزاداری شهادت سپهبد سلیمانی در کرمان برگزار شد

همچنین نخستین شب عزاداری شهادت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه در حسینیه ثارالله شهر کرمان برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان، سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، امیر سرتیپ مهدی معمارباشی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردارعبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان، نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، فرماندار کرمان، همرزمان شهید در دوران دفاع مقدس و خانواده معظم و معزز شهدا و ایثارگران، هیئات مذهبی و جمع کثیری از مردم کرمان برگزار شد.

این مراسم با قرائت زیارت عاشورا، تلاوت قرآن مجید، مداحی و مرثیه سرایی تعدادی از مداحان استان کرمان، عزاداری مردم و هیئات مذهبی همراه بود.

مردم استان کرمان همزمان با مردم سراسر کشور و همه آزادی‌خواهان جهان امروز و امشب در سوگ بزرگ مردی نشستند که مصداق آیه شریفه «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» بود سرداری که محور جبهه مقاومت اسلامی در برابر کفار و مایه دلگرمی مستضعفان منطقه و جهان بود.

خاطره‌ آیت‌الله نوری همدانی از امضا برکفن شهید سلیمانی

آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید خاطره‌ای از امضای کفن سپهبد سلیمانی از آخرین دیدار با این سردار سرافراز بیان کرد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی مکرر در دفتر ما رفت‌وآمد داشت، در آخرین دیدار بعد از ملاقات رسمی گفتند که همه بیرون بروند من با شما کاری خصوصی دارم، بنده و ایشان در اتاق ماندیم.

وی ادامه داد: حاج قاسم از کیف کفنش را آورد و به بنده گفت که کفن من را امضا کنید و نام خود را بنویسید و ما هم امضا کردیم، بعد هم گفت می‌خواهم به‌عنوان خداحافظی چند رکعت نماز پشت سر شما بخوانم.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: بعد از دیدار بنده از ایمان و بصیرت ایشان منقلب شدم و عشق و علاقه به جهاد و شهادت داشت، در زمان خداحافظی سردار سلیمانی را در آغوش گرفتم و آیه" مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا" را قرائت کردم و با چشمان اشک بار خداحافظی کردیم.

 

نظر شما