شناسهٔ خبر: 37340851 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

21 دی‌، اعلام‌ نظر قطعی شورای نگهبان درباره نامزد‌های مجلس

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان گفت: تلاش هیات‌های ارزیابی شورای نگهبان این است که تا 21 دی ماه که موعد قانونی است، نظرات خود را درباره کاندیدا‌ها اعلام کنند.
به گزارش آریا، کدخدایی در مصاحبه با رادیو گفتگو افزود: در حال حاضر در مقطعی قرار داریم که هیات‌های استانی باید ارزیابی‌های خود را نسبت به هیات‌های اجرایی و شکایات نسبت به آراء این هیات را بررسی و با کسب نظر از هیت مرکزی، اعلام‌نظر کنند.
وی اضافه کرد: بررسی شکایات و صلاحیت کاندیداها، یک کار پرمشغله است و در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیش از 16 هزار ثبت‌نام کننده داشته‌ایم و بسیاری از این افراد، نخستین بار در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند و به همین جهت نیاز داریم مدارک و مستندات لازم را برای احراز هویت آن‌ها جمع‌آوری کنیم که این موارد زمان‌بر است.
کدخدایی افزود: شورای نگهبان بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی عمل می‌کند که این شرایط در مواد 28، 29 و 30 قوانین انتخابات آمده است. همچنین یکسری شرایط شکلی نیز وجود دارد که تحویل دادن مدارک لازم و سن قانونی داوطلب و همچنین نداشتن سوءشهرت در منطقه و نداشتن محکومیت قضایی از جمله این موارد است.
وی اضافه کرد: توصیه من به مردم این است به کسانی که کارآمد هستند و شایستگی نمایندگی مردم را دارند رای بدهند. مردم سعی کنند کسانی را انتخاب کنند که مسائل و حواشی خاصی نداشته باشند و طبیعتا افرادی که تجربه و تخصص بیشتری دارند، مورد انتخاب واقع شوند.
سخنگوی شورای نگهبان افزود: مردم پس از بررسی‌های لازم، از افراد مورد اعتماد درباره کاندیدا‌ها پرس و جو کنند و ان شاءالله کسانی را برای چهار سال آینده به مجلس بفرستند که برای تمام کشور ثمربخش باشند.

نخستین گفتگوی اینستاگرامی کدخدایی با مردم؛ شنبه
سخنگوی شورای نگهبان، نخستین بار شنبه 14 دی از طریق اینستاگرام به طور زنده با مردم گفتگو می‌کند.آقای عباسعلی کدخدایی در این گفتگوی زنده از محل ستاد نظارت بر انتخابات، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این شورا در نظارت بر انتخابات به مردم ارائه می‌کند.
این گزارش زنده شنبه 14 دی در ساعت 21:30 از صفحه شخصی سخنگوی شورای نگهبان در اینستاگرام پخش می‌شود.
این نخستین بار است که مسئولان شورای نگهبان در کنار استفاده از ظرفیت رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها به طور برخط از شبکه اینستاگرام برای ارتباط و گفتگو با مردم استفاده می‌کنند.

نظر شما