شناسهٔ خبر: 37304262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عبدالمهدی خواستار متفرق شدن معترضان از جلوی سفارت آمریکا شد

تهران - ایرنا - «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت موقت عراق امروز (سه شنبه) در پی حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد، همگان را به متفرق شدن از جلوی سفارتخانه این کشور فراخواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عبدالمهدی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که حمله دو روز گذشته آمریکا به مواضع نظامی عراق در بالاترین سطح از سوی بغداد محکوم شد و دولت سلسله اقدامات لازم برای حفاظت از حاکمیت ملی و امنیت عراق را اتخاذ کرد.

نخست وزیر موقت عراق خاطرنشان کرد که حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی نباید منجر به آسیب زدن به ساختمان سفارت آمریکا شود.

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت سفارتخانه ها و اماکن دیپلماتیک بر عهده دولت عراق است از همه معترضان خواست در اسرع وقت از جلوی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد متفرق شوند.

عبدالمهدی همچنین تاکید کرد که تعرض به سفارتخانه و اماکن دیپلماتیک با برخورد جدی نیروهای امنیتی مواجه خواهد شد و قانون شکنان به اشد مجازات خواهند رسید.

بیانیه وزارت دفاع عراق

وزارت دفاع عراق هم امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای بر پایبندی دولت برای حفاظت از سفارتخانه ها و اماکن دیپلماتیک تاکید کرد.

این وزارتخانه افزود که بعضی خبرها مبنی بر حضور «نجاح الشمری» وزیر کشور عراق در محل سفارت آمریکا صحت ندارد و وزیر دفاع از محل کار خود اوضاع را پیگیری می کند.

همزمان با تشییع شهدای حمله هوایی آمریکا به مراکز الحشد الشعبی در شهر قائم در استان الانبار، شمار زیادی از مردم عراق ظهر امروز (سه شنبه) با حضور در مقابل سفارت آمریکا در بغداد ضمن سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل خواستار اخراج سفیر این کشور از عراق شدند.

تعدادی از معترضان نیز اقدام به آتش زدن سفارت آمریکا کرده و تعدادی دیگر هم وارد ساختمان سفارت شدند.

نظر شما