شناسهٔ خبر: 37303908 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار از حمله مردم عراق به محل توطئه علیه عراق؛

شلیک محافظان سفارت آمریکا به معترضان عراقی/ صدای تیراندازی از داخل سفارت شنیده می شود

صاحب‌خبر -

خبرگزاری آریا- مقابله محافظان سفارت آمریکا در بغداد، با کسانی که در اعتراض به حمله هوایی آمریکا به نیروهای نظامی عراقی مقابل سفارت تجمع کردند، بیش از شصت مجروح بر جا گذاشت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، سفارت آمریکا در بغداد امروز شاهد تجمع صدها عراقی بود که به حمله هوایی آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی در عراق اعتراض داشتند.
این تجمع بعد از مراسم تشییع شهدای الحشد الشعبی برگزار شد. هزاران عراقی امروز در مراسم تشییع که سران و فرماندهان الحشد الشعبی نیز در آن حاضر شدند، شرکت کردند.
شبکه العهد نزدیک به الحشد الشعبی گزارش کرد که شمار کسانی که در اعتراض مقابل سفارت آمریکا با شلیک گلوله‌های دودزا و اشک‌آور مجروح یا مصدوم شده‌اند به 62 نفر رسیده است.
تا ساعتی پیش وبسایت الحشد الشعبی خبر داده بود که به دلیل شلیک گارد حفاظت از سفارت آمریکا، شمار مجروحان بیست نفر است.
معترضان امروز با نصب پرچم گروه‌های مقاومت و پرچم الحشد الشعبی بر فراز دیوار سفارت آمریکا، پرچم این کشور نیز مقابل سفارتش آتش زدند و با سر دادن شعار ضدآمریکایی، خواستار بسته شدن این سفارتخانه و اخراج سفیر آن شدند.

تازه ترین اخبار
معترضان عراقی پرچم حشد الشعبی را بر دیوار سفارت آمریکا در بغداد نصب کردند.
نیروهای امنیتی سعی دارند معترضان خشمگین را در مقابل سفارت آمریکا مهار کنند.
معترضان پلاکاردهایی در دست دارند که روی انها نوشته "آمریکا از تو انتقام می گیریم "
شماری از فرماندهان حشد الشعبی از جمله ابو مهدی مهندس، هادی العامری و شیخ قیس خزعلی و فالح الفیاض به صفوف معترضان در مقابل صفارت آمریکا پیوسته اند.
معترضان خشمگین درب ورودی سفارت آمریکا را به آتش کشیدند.
كابین نگهبانی سفارت آمریكا به اتش كشیده شد.
شعله های آتش و دود از داخل ساختمان دیده می شود.
صدای تیراندازی از داخل سفارت شنیده می شود.
سفارت آمریکا از دولت عراق خواسته است امنیت سفارت را تأمین کنند و دولت از تأمین امنیت سفارت در مقابل مردم خشمگین عذرخواهی کرد.

شمار زخمی‌ها به 62 نفر رسید
منابع عراقی اعلام کردند شمار زخمی‌های اعتراضات مقابل سفارت آمریکا در بغداد به 62 نفر رسیده است.

سفارت آمریکا به فرمان ملت عراق تعطیل است
معترضان عراقی دقایقی قبل با حمله به سفارت آمریکا در بغداد، برجهای مراقبت  سفارت آمریکا در بغداد را به آتش کشیدند.
شبکه تلویزیونی المیادین ضمن پخش تصاویری از تظاهرات هزاران عراقی در برابر سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد تظاهرکنندگان بر روی یکی از دروازه‌های سفارت آمریکا در بغداد نوشته اند «این سفارت خانه به فرمان ملت تعطیل است.»
تلویزیون رویترز تصاویری از تظاهرات ضد آمریکایی مقابل سفارت آمریکا در بغداد و ستون‌هایی از دود سیاه که از سفارت آمریکا به هوا برخاسته است، پخش کرد.

تهیه پیش نویس بیرون کردن نیروهای خارجی از عراق
منابع عراقی اعلام کردند نمایندگان پارلمان این کشور قرار است پیش نویس قانونی را برای بیرون کردن نیرو‌های خارجی از عراق بررسی کنند.
 
سفارت آمریکا در بغداد در پی اعتراضات تخلیه شد
مقامات عراقی امروز (سه شنبه) اعلام کردند: سفیر آمریکا و سایر کارکنان سفارت در بغداد به منظور حفظ جان خود ساختمان سفارت آمریکا را تخلیه کردند. این درحالیست که هزاران معترض و شبه نظامی خشمگین از حملات هوایی آمریکا در عراق، به سفارت آمریکا در بغداد حمله کردند.
هواپیما‌های آمریکا روز یکشنبه به پایگاه‌های متعلق به شبه نظامیان تحت حمایت ایران در عراق حمله کردند، اقدامی که می‌تواند بیش از پیش پای عراق را به درگیری نیابتی میان واشنگتن و تهران بکشد، آن هم در شرایطی که اعتراضات گسترده نظام سیاسی عراق را به چالش می‌کشد.
حمله به مواضع کتائب حزب‌الله در پاسخ به حمله به یک پایگاه نظامی در کرکوک و کشته شدن یک آمریکایی انجام شده است.
مقامات وزارت امور خارجه عراق نگفتند سفیر آمریکا یا دیگر کارکنان سفارت چه موقع ساختمان را تخلیه کرده اند، اما متذکر شدند تعدادی از نیرو‌های امنیتی هنوز در ساختمان هستند.
معترضان در مقابل ساختمان سفارت با پرتاب سنگ شعار می‌دادند” آمریکا نه، ترامپ نه. “ نیرو‌های ویژه عراقی به منظور جلوگیری از ورود معترضان به داخل سفارت، به محل اعزام شده اند. نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن معترضان، گاز اشک آور شلیک کردند.

نصب چادرهای تحصن معترضان در برابر سفارت آمریکا
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد تظاهرکنندگان، کار نصب چادر‌های تحصن را در برابر سفارت آمریکا در بغداد آغاز کرده اند.
جعفر الحسینی سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق در مصاحبه با المیادین گفت: تصمیم به تحصن در برابر سفارت آمریکا در بغداد برای این است که سفارت این کشور در بغداد تعطیل شود و نیرو‌های آمریکایی از عراق بیرون رانده شوند.
 
رئیس سازمان بسیج مردمی عراق در تظاهرات ضد آمریکایی در بغداد شرکت کرد.
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد فالح الفیاض رئیس سازمان بسیج مردمی عراق برای شرکت در تظاهرات مردمی وارد محل برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد شده است.

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق: تصمیمی برای حمله به سفارت آمریکا نداریم
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: جعفر الحسینی سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق در مصاحبه با این شبکه گفت: تصمیمی برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد نداریم.
وی افزود: تصمیم ما، تحصن در برابر سفارت امریکا با هدف انتقال این پیام به واشنگتن است که سفارت خود در بغداد را ببندد و نیرو‌های خود را از کشور ما خارج کند.
در حال حاضر هزاران شهروند عراقی در برابر سفارت آمریکا در بغداد تجمع کرده اند.
 
تلاش تظاهرات کنندگان برای ورود به سفارت آمریکا
خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین از دروازه اصلی سفارت آمریکا در بغداد گفت: هزاران تظاهرکننده در تلاشند از دروازه اصلی سفارت آمریکا در بغداد وارد آن شوند و این در حالی است که آنان پرچم‌های عراق و بسیج مردمی عراق را در دروازه سفارت به اهتزاز در آورده اند.
نیرو‌های عراقی هم اکنون در حال ایجاد دیوار حائل بین تظاهرکنندگان و بین کسانی اند که داخل سفارتخانه به سر می‌برند.
به نظر می‌رسد آمبولانس‌ها از دروازه سفارت وارد می‌شوند. تظاهرکنندگان در حال حرکت به داخل سفارتخانه هستند. آمبولانس‌ها نیز در حال حرکت به داخل سفارتخانه اند. تدابیر امنیتی نیز در حال تقویت است. نیرو‌های عراقی در حال اعزام به سوی دروازه‌های سفارتخانه هستند. تا الآن مشخص نیست نیرو‌های آمریکایی در حال حمایت از این سفارتخانه هستند یا نیرو‌های عراقی.
تظاهرکنندگان لاستیک‌ها و ایست بازرسی‌های اولیه این سفارتخانه را آتش زده اند. شاهدانی که از داخل دروازه آمده اند، می‌گویند از نارنجک‌های گازی استفاده شده است و شماری از تظاهرکنندگان مصدوم شده اند. سازمان دهندگان تلاش می‌کنند دیوار انسانی به وجود آورند تا نگذارند تظاهرکنندگان بیش از این به سفارتخانه نزدیک شوند.

قیس الخزعلی مقابل سفارت آمریکا: اینجا، محل توطئه علیه عراق است
دبیرکل عصائب اهل الحق عراق مقابل سفارت آمریکا در بغداد طی سخنانی این سفارتخانه را محل توطئه‌چینی علیه کشورش دانست.
«قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق که امروز در جمع تشییع‌کنندگان پیکرهای شهدای تجاوز هوایی روز یکشنبه آمریکا به مقرهای الحشد الشعبی در استان الانبار حضور یافت، در جمع تحصن‌کنندگان مقابل سفارت آمریکا سخنرانی کرد.
وی ضمن محکوم کردن بمباران مقرهای الحشد‌الشعبی در استان الانبار، گفت: سفارت آمریکا در بغداد مکان حقیقی حمایت از گروه‌های جوکر و خرابکاران است.
وی با اشاره به نقش سفارت آمریکا در منحرف کردن تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز مردمی در عراق از مسیر خود و خرابکاری عناصر نفوذی گفت: اینجا، مکان توطئه‌چینی علیه عراق است و مکان حمایت از جوکر و خرابکاران است.

سفیر و دیپلمات های آمریکایی در بغداد سفارتخانه را ترک کردند
خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد، سفیر آمریکا و کارکنان سفارتخانه این کشور در بغداد از ساختمان سفارت خارج شده اند.
 شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر نیز ضمن انتشار تصاویری مستقیم از بغداد گزارش داد: صد‌ها نفر از معترضان خشمگین در اعتراض به حمله هوایی آمریکا به عراق تلاش می‌کنند به سفارت آمریکا در بغداد حمله کنند.

سفیر آمریکا پیش از بیست و پنجم دسامبر عراق را ترک کرده بود
شبکه تلویزیونی المیادین  اعلام کرد سفیر آمریکا در بغداد از قبل از 25 دسامبر در مرخصی به سر می‌برد و خارج از عراق است.
گفتنی است خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود سفیر آمریکا در عراق که در سفارت این کشور حضور داشت در پی تظاهرات در برابر این سفارتخانه، آنجا را ترک کرد.
 
درخواست «عبدالمهدی» از معترضان مقابل سفارت آمریکا
نخست‌وزیر عراق از معترضان مقابل سفارت آمریکا خواست تا فورا این مکان را ترک کنند و متخلفان را به اشد مجازات تهدید کرد.
«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق، امروز (سه شنبه - 31 دسامبر) از کلیه تظاهرات‌کنندگان خواست تا فورا ازسفارت آمریکا در بغداد دور شوند.
وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «دجله» منتشر شد، اعلام کرد: حمله آمریکا به یگان‌های نظامی ما در روز 29 دسامبر، از سوی دولت در بالاترین سطح محکوم شد و دولت مجموعه اقدامات و تدابیری برای این مسئله در راستای تامین حاکمیت عراق و امنیت شهروندانش اتخاذ کرد.
عبدالمهدی افزود: مراسم بزرگ تشییع پیکر شهدای [این تجاوز آمریکا] بخشی از وفاداری به خون پاک آنها به شمار می‌رود اما این کار می‌بایست به دور از تعدی به ساختمان‌های سفارتخانه‌هایی که مسئولیت حمایت و تامین امنیت آنها بر عهده دولت عراق است، باشد.
نخست‌وزیر عراق از همه خواست تا فورا محل سفارت را ترک کنند زیرا هرگونه تعدی و اقدام علیه سفارت‌خانه‌ها و مراکز دیپلماتیک با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه خواهد شد و متخلفات به اشد مجازات محکوم خواهند شد.

نظر شما