شناسهٔ خبر: 37302064 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در اعتراض به حمله هوایی آمریکا به نیروهای بسیج مردمی؛

حمله عراقي‌هاي خشمگين به سفارت آمريکا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- تظاهرکنندگان بر روی یکی از دروازه‌های سفارت آمریکا در بغداد نوشته اند «این سفارت خانه به فرمان ملت تعطیل است».
به گزارش خبرگزاری آریا، معترضان عراقی دقایقی قبل با حمله به سفارت آمریکا در بغداد، برجهای مراقبت  سفارت آمریکا در بغداد را به آتش کشیدند.

به فرمان ملت تعطیل است
شبکه تلویزیونی المیادین ضمن پخش تصاویری از تظاهرات هزاران عراقی در برابر سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد تظاهرکنندگان بر روی یکی از دروازه‌های سفارت آمریکا در بغداد نوشته اند «این سفارت خانه به فرمان ملت تعطیل است.»
 
تلاش تظاهرات کنندگان برای ورود به سفارت آمریکا
خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین از دروازه اصلی سفارت آمریکا در بغداد گفت: هزاران تظاهرکننده در تلاشند از دروازه اصلی سفارت آمریکا در بغداد وارد آن شوند و این در حالی است که آنان پرچم‌های عراق و بسیج مردمی عراق را در دروازه سفارت به اهتزاز در آورده اند.
نیرو‌های عراقی هم اکنون در حال ایجاد دیوار حائل بین تظاهرکنندگان و بین کسانی اند که داخل سفارتخانه به سر می‌برند.
به نظر می‌رسد آمبولانس‌ها از دروازه سفارت وارد می‌شوند. تظاهرکنندگان در حال حرکت به داخل سفارتخانه هستند. آمبولانس‌ها نیز در حال حرکت به داخل سفارتخانه اند. تدابیر امنیتی نیز در حال تقویت است. نیرو‌های عراقی در حال اعزام به سوی دروازه‌های سفارتخانه هستند. تا الآن مشخص نیست نیرو‌های آمریکایی در حال حمایت از این سفارتخانه هستند یا نیرو‌های عراقی.
تظاهرکنندگان لاستیک‌ها و ایست بازرسی‌های اولیه این سفارتخانه را آتش زده اند. شاهدانی که از داخل دروازه آمده اند، می‌گویند از نارنجک‌های گازی استفاده شده است و شماری از تظاهرکنندگان مصدوم شده اند. سازمان دهندگان تلاش می‌کنند دیوار انسانی به وجود آورند تا نگذارند تظاهرکنندگان بیش از این به سفارتخانه نزدیک شوند.

رئیس سازمان بسیج مردمی عراق در تظاهرات ضد آمریکایی در بغداد شرکت کرد
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد فالح الفیاض رئیس سازمان بسیج مردمی عراق برای شرکت در تظاهرات مردمی وارد محل برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد شده است.
 
کار نصب چادرهای تحصن معترضان در برابر سفارت آمریکا در بغداد آغاز شده است
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد تظاهرکنندگان، کار نصب چادر‌های تحصن را در برابر سفارت آمریکا در بغداد آغاز کرده اند.
جعفر الحسینی سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق در مصاحبه با المیادین گفت: تصمیم به تحصن در برابر سفارت آمریکا در بغداد برای این است که سفارت این کشور در بغداد تعطیل شود و نیرو‌های آمریکایی از عراق بیرون رانده شوند.
 
بر خلاف گفته رویترز سفیر آمریکا پیش از بیست و پنجم دسامبر عراق را ترک کرده بود
شبکه تلویزیونی المیادین  اعلام کرد سفیر آمریکا در بغداد از قبل از 25 دسامبر در مرخصی به سر می‌برد و خارج از عراق است.
گفتنی است خبرگزاری رویترز اعلام کرده بود سفیر آمریکا در عراق که در سفارت این کشور حضور داشت در پی تظاهرات در برابر این سفارتخانه، آنجا را ترک کرد.
 
سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق: تصمیمی برای حمله به سفارت آمریکا نداریم
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: جعفر الحسینی سخنگوی نظامی گردان‌های حزب الله عراق در مصاحبه با این شبکه گفت: تصمیمی برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد نداریم.
وی افزود: تصمیم ما، تحصن در برابر سفارت امریکا با هدف انتقال این پیام به واشنگتن است که سفارت خود در بغداد را ببندد و نیرو‌های خود را از کشور ما خارج کند.
در حال حاضر هزاران شهروند عراقی در برابر سفارت آمریکا در بغداد تجمع کرده اند.
 
سفیر و دیپلمات های آمریکایی در بغداد سفارتخانه را ترک کردند
خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد، سفیر آمریکا و کارکنان سفارتخانه این کشور در بغداد از ساختمان سفارت خارج شده اند.
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر نیز ضمن انتشار تصاویری مستقیم از بغداد گزارش داد: صد‌ها نفر از معترضان خشمگین در اعتراض به حمله هوایی آمریکا به عراق تلاش می‌کنند به سفارت آمریکا در بغداد حمله کنند.

نظر شما