شناسهٔ خبر: 37299387 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آژیر خطر سفارت آمریکا به صدا درآمد/ تحصن تشییع کنندگان شهدای حشد شعبی در برابر سفارتخانه + عکس

تشییع کنندگان شهدای حشد شعبی با تحصن دربرابر سفارت آمریکا یکی از درهای ورودی این سفارتخانه را به آتش کشیدند و رسیدن تشییع کنندگان به در اصلی سفارت باعث فرار برخی از کارمندان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منابع عراقی، مردم عراق امروز (سه شنبه 10 دی) برای تشییع شهدای حشد شعبی که شب یکشنبه (هشتم دی) در بمباران پهباد آمریکایی به مواضع گزدان حزب الله عراق وابسته به شاخه حشد شعبی در شهر مرزی القائم در استان الانبار به شهادت رسیدند، در برابر سفارت آمریکا در بغداد تحصن کردند.

مردم خشمگین وارد منطقه الخضراء شدند و دوربین های کنترل را شکستند و یکی از درهای ورودی سفارت آمریکا را به آتش کشیدند.

 

همچنین تشییع کنندگان روی در این سفارت نوشتند که «این سفارت به دستور ملت بسته است». همچنین شعارهایی در مخالفت با توافقنامه امنیتی امضاء شده با آمریکا سر دادند.

در پی خبر رسیدن تشییع کنندگان شهدای حشد شعبی به در اصلی سفارت، برخی از کارمندان سفارت آمریکا فرار کردند.

 

سید«جعفر الحسینی» از فرماندهان گردان حزب الله عراق گفت: ما هرگز قصد یورش یا حمله به سفارت آمریکا در بغداد را نداریم و تنها تحصن باز است تا این سفارت بسته و سفیر آمریکا اخراج شود.

«جواد الطلیباوی» یکی از فرماندهان حشد شعبی به المیادین گفت: بر ملت و دولت عراق واجب است که موضع قاطع و سریعی نسبت به اقدامات آمریکا اتخاذ کنند.

الطلیباوی افزود: ما تعطیلی سفارت آمریکا را می خواهیم که لانه ای برای توطئه و جاسوسی و اجرای عملیات است.

 

در همین حال، المیادین گزارش داد: «فالح الفیاض» رئیس حشد شعبی برای حضور در تشییه شهدا به بغداد رسیده است. همچنین «ابوهادی العامری» رئیس سازمان بدر و شیخ « قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق در برابر ساختمان سفارت آمریکا برای تشییع جنازه شهدا حضور یافتند.

 بالصورة:  العامري والشيخ الخزعلي امام السفارة الاميركية في بغداد

نظر شما