شناسهٔ خبر: 37283317 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

تیم منتخب سال 2019 از نگاه طرفداری

طرفداری | Tarafdari

آلیسون بکر، آیمریک لاپورته، ترنت الکساندر آرنولد، اندی رابرتسون، فرنکی دی یونگ، برناردو سیلوا، سادیو مانه و روبرت لواندوفسکی برای اولین بار در تیم منتخب سال طرفداری قرار گرفته اند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- نویسنده های سایت طرفداری به رسم سنت هر ساله، اقدام به انتخاب تیم منتخب سال 2018 نمودند که بهترین ها به شرح ذیل است:

دروازه بان: آلیسون بکر (لیورپول - برزیل)

در سالی که گذشت آلیسون بکر نقش بسزایی در رکوردهای جالب لیورپول داشت. وی سد مستحکمی درون دروازه قرمزهای آنفیلد بود و به همراه لیورپول موفق به کسب عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا شد و با بدشانسی قهرمانی در لیگ برتر را از دست داد. بکر به همراه برزیل نیز موفق به قهرمانی در کوپا آمریکا شد تا سال موفقش را تکمیل نماید. مارک آندره تراشتگن و یان اوبلاک دیگر گزینه های مدنظر برای این پست بودند.

مدافع میانی: آیمریک لاپورته (منچسترسیتی - فرانسه)

آیمریک لاپورته در خط دفاعی سیتیزن ها بازیکن بسیار مهمی است و اهمیت وی را می توان با مقایسه خط دفاعی فصل گذشته و فصل جاری سیتی مشاهده کرد. لاپورته مهم ترین مدافع سیتی در راه کسب سه گانه داخلی بود و در تیم منتخب فصل لیگ برتر نیز قرار گرفت. اگر یک بازی پراشتباه لاپورته مقابل تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا را فاکتور بگیریم، وی مجموعاً سال فوق العاده ای را سپری کرد، هر چند اخیراً بدلیل مصدومیت قادر به همراهی تیمش نبوده است. ماتیاس ده لیخت رقیب وی در پست مدافع میانی بود.

مدافع میانی: ویرجیل فن دایک (لیورپول - هلند)

بدون شک می توان فن دایک را بهترین خرید لیورپول طی دهه اخیر دانست که با حضورش قوت قلب آنفیلدی ها شده است. تا مدت ها بر سر اینکه در چند دیدار وی دریبل نخورده است بحث بود، که سرانجام پس از 65 بازی این رکورد شکسته شد و وی رقیب اصلی لیونل مسی برای کسب جوایز توپ طلای اروپا و بهترین بازیکن سال فیفا بود. البته فن دایک بهترین بازیکن سال 2019 اروپا شد و عنوان بهترین بازیکن فصل 2018/19 لیگ برتر انگلیس را نیز کسب کرد. فن دایک برای دومین سال مختلف در تیم سال طرفداری قرار گرفت.

مدافع راست: ترنت الکساندر آرنولد (لیورپول - انگلیس)

محصول آکادمی لیورپول، از هر خریدی برای سمت راست خط دفاعی این تیم موثرتر بوده است. آرنولد در سال گذشته میلادی بیشتر از هر بازیکن دیگری در لیگ برتر پاس گل داده است و هیچ کس پاس گل و هوش بالای وی در جریان دیدار برگشت لیورپول و بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا را فراموش نخواهد کرد. رقیبی برای وی در این پست در سال گذشته وجود نداشت.

مدافع چپ: اندی رابرتسون (لیورپول - اسکاتلند)

وی نیز همچون آرنولد در سمت چپ خط دفاعی قرمزها درخشید و بارها با پاس گل های خود هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد و توازن وی در دفاع و حمله موجب شده، خیال یورگن کلوپ و هواداران لیورپول از داشتن یک ستاره در سمت چپ خط دفاعی برای سال ها مطمئن باشند. وی نیز همچون آرنولد در سال گذشته میلادی در پست خود بی رقیب بود.

هافبک میانی: فرنکی دی یونگ (آژاکس/بارسلونا - هلند)

یکی از محصولات آکادمی آژاکس، که نبض خط میانی آژاکس را در اختیار داشت. وی با درخشش خود به آژاکس کمک کرد راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شود و به همراه این تیم قهرمان دوگانه داخلی شد. دی یونگ به عنوان بهترین هافبک سال 2019 اروپا انتخاب شد.

هافبک هجومی: برناردو سیلوا (منچسترسیتی - پرتغال)

هافبکی که چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی درخشید. کسب سه گانه داخلی به همراه سیتی، درحالیکه وی بهترین بازیکن تیمش در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا بود و به همراه پرتغال موفق به عنوان قهرمانی لیگ ملت های اروپا شد. برناردو سیلوا با پاس های خلاقانه اش و شوت های زیبایش بارها در ترکیب سیتی و پرتغال درخشید و با فاصله کمی نسبت به رحیم استرلینگ در تیم منتخب قرار گرفت.

هافبک هجومی: کوین دی بروین (منچسترسیتی - بلژیک)

وی نیز سال فوق العاده ای را سپری کرد، هر چند بخش اعظمی از فصل گذشته را به دلیل مصدومیت از دست داد، اما در فصل جاری با همان پاس های زیبایش و شوت های منحصر به فردش، همچنان یکی از بهترین های منچسترسیتی بوده است. کوین دی بروین برای دومین بار پس از سال 2017 در تیم منتخب طرفداری جای می گیرد.

مهاجم: لیونل مسی (بارسلونا - آرژانتین)

لیونل مسی با عملکردش حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. برنده جایزه کفش طلای اروپا در فصل 2018/19، توپ طلای اروپا در سال 2019 و بهترین بازیکن سال 2019 فیفا، قطعاً از شایستگی کافی برای حضور در تیم منتخب سال برخوردار است. مسی تنها بازیکنی است که هر هشت تیم سال طرفداری حضور داشته است.

مهاجم: سادیو مانه (لیورپول - سنگال)

مهم ترین مهره هجومی لیورپول در سال گذشته، وینگر سنگالی این تیم بود که بارها با گل و پاس گل هایش به تیمش کمک کرد تا در کورس قهرمانی لیگ برتر باشد و به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست یابد. وی همچنین به همراه سنگال موفق به کسب نایب قهرمانی در جام ملت های آفریقا شد.

مهاجم: روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ - لهستان)

آقای گل بوندسلیگا در فصل 2018/19 موفق شده در صدر جدول کفش طلای 2019/20 تا اینجای فصل قرار گیرد و بهترین گلزن مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری باشد و در مجموع یکی از بهترین سال های فوتبالی اش را سپری می کند تا بالاتر از کیلیان ام باپه و کریستیانو رونالدو در تیم منتخب سال قرار گیرد.

مربی: یورگن کلوپ (لیورپول - آلمان)

قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه های جهان، نایب قهرمانی با حداقل فاصله امتیازی با منچسترسیتی در لیگ برتر و شانس اول قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر، همگی نشان می دهد که یورگن کلوپ کارش را به خوبی در آنفیلد انجام داده است. بدون شک کلوپ با فاصله بهترین مربی سال 2019 فوتبال جهان بود.

تیم منتخب سال 2019 از نگاه نویسنده های طرفداری:

لازم به ذکر است برای انتخاب تیم منتخب سایت، نظرسنجی مجزایی برگزار شد و لزوماً بازیکنانی که بیشترین رای را کسب نمودند، در تیم منتخب جای نگرفتند.

مهدی جوانی: آلیسون، کیمیش، فن دایک، ده لیخت، رابرتسون، برناردو سیلوا، دی یونگ، دی بروین، مسی، مانه، لواندوفسکی

شهروز حدادیان: آلیسون، آرنولد، فن دایک، ده لیخت، رابرتسون، دی یونگ، برناردو سیلوا، استرلینگ، مسی، مانه، لواندوفسکی

مهیار میرزاپور: آلیسون، ده لیخت، فن دایک، کیمیش، رابرتسون، فابینیو، دی یونگ، برناردو سیلوا، مانه، لواندوفسکی، مسی

محمد فیروزی: آلیسون، فن دایک، اشکرینیار، رابرتسون، آرنولد، دی یونگ، دی بروین، استرلینگ، مانه، مسی، صلاح

علیرضا نجاتی: آلیسون، آرنولد، فن دایک، ده لیخت، رابرتسون، دی یونگ، برناردو سیلوا، سون، مسی، لواندوفسکی، استرلینگ

مهدی آزادی: تراشتگن، آرنولد، فن دایک، لنگله، آلبا، فابینیو، برناردو سیلوا، دی یونگ، مسی، استرلینگ، مانه

مجتبی خیلاپور: آلیسون، فن دایک، ده لیخت، الکساندر آرنولد، رابرتسون، دی یونگ، اریکسن، هندرسون، مانه، صلاح، مسی

جواد رحمانی: آلیسون، فن دایک، رومانیولی، کولاروف، الکساندر آرنولد، دی بروین، دی یونگ، پیانیچ، لیونل مسی، مانه، سوارز

پویا نیری وند: آلیسون، فن دایک، راموس، رابرتسون، واکر، کاسمیرو، دی یونگ، مانه، مسی، رونالدو، لواندوفسکی

شایان حاتمی: اوبلاک، راموس، فن دایک، رابرتسون، الکساندر آرنولد، کانته، هازارد، دی یونگ، ام باپه، لواندوفسکی، مانه

شهریار حکیمی: آليسون، فن دايک، ده ليخت، آرنولد، رابرتسون، استرلينگ، برناردو سيلوا، دی يونگ، مانه، مسی، ام باپه

حسین باقرشاهی: اوبلاک، فن دایک، ده لیخت، آرنولد، رابرتسون، دی یونگ، برناردو سیلوا، مانه، هری کین، رونالدو، مسی

علی آقا احمدی: آلیسون، فن دایک، لاپورته، کیمیش، رابرتسون، دی یونگ، فابینیو، برناردو سیلوا، مسی، ام باپه، مانه

جواد محمدپور: آلیسون، فن دایک، لاپورته، رابرتسون، آرنولد، دی یونگ، استرلینگ، برناردو سیلوا، مسی، مانه، لواندوفسکی

تیم منتخب سال 2012 از نگاه طرفداری
تیم منتخب سال 2013 از نگاه طرفداری
تیم منتخب سال 2014 از نگاه طرفداری
تیم منتخب سال 2015 از نگاه طرفداری
تیم منتخب سال 2016 از نگاه طرفداری
تیم منتخب سال 2017 از نگاه طرفداری
تیم منتخب سال 2018 از نگاه طرفداری

نظر شما