شناسهٔ خبر: 37217826 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

کنایه‌ی یک اصلاح طلب به کارمند ایران اینترنشنال

صاحب‌خبر -

مرتضی کاظمیان، تحلیلگر شبکه‌ی ایران اینترنشنال در توییتر نوشت:

«اعتراض‌های آبان نقطه‌عطفی در تحولات سیاسی ایران معاصر است و پیام تاریخی میرحسین موسوی هم سرفصلی در تفکیک راهبردها. حمیدرضا جلایی‌پور این را عریان می‌کند: رهبری مهمترین عامل در حفظ ایران است… مقایسه شاه و رهبری را یک خطای فاحش می‌دانم! …مقایسه آبان ۹۸ با شهریور ۵۷ هم خطاست!»

پاسخ حمیدرضا جلایی پور

حمیدرضا جلایی پور، استاد دانشگاه تهران و از فعالان اصلاح طلب، در واکنش به نوشته‌ی مرتضی کاظمیان در یادداشتی با عنوان «شیرجه هولناک» در کانال تلگرامی خود نوشت:

جناب مرتضی کاظمیان! نگران تحلیل‌ من از اوضاع جامعه نباشید. من یک تحلیل‌گر معمولی اصلاح‌طلبم. شما با نقد دلایل من می‌توانستید روشنگری کنید، نه با یک توییت آن را «هو» کنید.

من برخلاف شما چارچوب تحلیلی روشنی دارم. فکر می‌کنم به رغم همه‌ی بحران‌هایی که کشور دارد، باز راه رویارویی با این بحران‌ها همچنان اصلاح‌جویی، کنشگری و گفت‌گوی انتقادی در «چارچوب همین جمهوری اسلامی» است. حتی اگر حاکمیت اصلاح‌طلبان را از صحنه سیاسی حذف کند به باور من باز نباید از چارچوب عمل در قالب جمهوری اسلامی و مشی اصلاحی و خشونت‌پرهیزانه خارج شد و شایسته است تغییرات لازم و اجماعی را در همین چارچوب پیگیری کرد. این یک نگاه تحلیلی راجع به ایران در خاورمیانه لغزنده است. و این نگاه، البته با سبک نگاه شما و «مجمع دیوانگان» متفاوت است.

ولی شما بجای هو کردن تحلیل من، نگران خودتان باشید که از کجا به کجا رسیده‌اید. جنابعالی پس از سه دهه افتخار انتساب به راه و مرام ملی-مذهبی‌ها، نگران این باشید که چرا کنش‌های خود را طوری سازمان داد‌ه‌اید که سروکارتان به تلویزیون «ایران‌اینترنشنال» افتاده است.

حتما اطلاع دارید رسانه‌ی ضد ایرانی و ضد ملی مذکور با پوندهای بن‌سلمان عربستان تغذیه می‌شود (همه می‌دانیم نه گربه و نه بن‌اره برای رضای خدا موش نمی‌گیرد). کف هدف این رسانه این است که نوه رضاخان «شاه» ایران شود و سقف هدف آن «چند تکه کردن» ایران است.

شما در کنش قلمی-سیاسی‌ که انجام می‌دهید نگران این شیر‌جه‌ از نقطه‌ی اوج عزت سحابی به نقطه‌ی حضیض پسر شاه باشید. در شرایطی که ترامپ گلوی مردم ایران را با تحریم اقتصادی خود می‌فشارد، این‌که شما در رسانه‌ی بن‌سلمان بنشینید و اصلاح‌جویان داخل کشور را غیر مدلل تخطئه کنید کنشگری «عزت‌گونه» نیست.

در ضمن وقتی که در تلویزیون ایران‌اینترنشنال کار می‌کنید حداقل حرمت «میرحسین استقلال‌طلب» را نگهدارید و پشت او سنگر نگیرید.

سپاس

انتهای پیام

نظر شما