شناسهٔ خبر: 37216755 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

واشنگتن پست: ترامپ قصد دارد پمپئو را بر کنار کند

یک روزنامه آمریکایی نوشت، رئیس‌جمهور این کشور قصد برکناری «مایک پمپئو» از پست وزارت خارجه را دارد و هم اکنون در فکر یافتن گزینه‌ای برای جانشینی او است.

صاحب‌خبر -



طی سه سال گذشته بسیاری از مقامات ارشد دولت «دونالد ترامپ» یا مجبور به استعفا و یا برکنار شده‌اند. تعداد این مقامات از 45 نفر فراتر رفته است. طی هفته‌های اخیر گمانه‌زنی‌ها در مورد استعفای وزیر خارجه آمریکا نیز بیشتر شده است.
به گزارش«واشنگتن پست»، گمانه‌زنی‌هایی در‌باره جانشینی احتمالی پمپئو جریان دارد و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، با نمایندگان و مقاماتی که وی آنها را مد نظر دارد، در این باره گفت وگو کرده است.
پمپئو هم البته، قصد کناره‌گیری از پست وزارت خارجه و نامزد شدن برای مجلس سنا را دارد. او تا ماه ژوئن (خرداد آینده) هنوز زمان زیادی دارد تا تصمیم بگیرد در انتخابات سنا نامزد شود یا خیر، اما «میچ مک‌کونل» رهبر اکثریت سنا، در حال ترغیب پمپئو برای مشارکت در انتخابات سنا است. جمهوری‌خواهان نگران هستند در صورت عدم حضور پمپئو در انتخابات سنا در ایالت کانزاس، «کریس کوباچ» نامزد آنها در این ایالت، صندلی سنا را به نفع دموکرات‌ها از دست خواهد داد.
 به گزارش فارس، از سوی دیگر پمپئو سودای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در سال 2024 را نیز در سر دارد و مک‌کونل معتقد است که سنا بهترین مسیر برای این هدف است. ترامپ ماه پیش گفته بود که پمپئو نزد وی آمده و گفته است که می‌خواهد به عنوان وزیر خارجه باقی بماند، اما ترامپ گفته اگر عدم حضور پمپئو در انتخابات سنا‌، باعث از دست رفتن این ایالت از دست جمهوری‌خواهان می‌شود، پمپئو باید دیدگاه فکری خود را تغییر دهد، چون وی در کانزاس از محبوبیت برخوردار است. خود پمپئو نیز پیام‌های متناقضی درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات سنا ارسال می‌کند. وی چند روز پیش یک صفحه شخصی در شبکه اجتماعی توئیتر ایجاد کرد که پس زمینه آن، مزارع ایالت کانزاس است.

برچسب‌ها:

نظر شما