شناسهٔ خبر: 37196459 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

استاندار خوزستان: ناآرامی‎های ماهشهر ربطی به حمله حوثی‎ها به آرامکو ندارد

سرهنگ حکیم عبداللهی، رئیس مرکز تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی خوزستان روز دوشنبه هفته جاری در نشست کرسی آزاداندیشی در دانشگاه شهید چمران اهواز ریشه ناآرامی‎های اخیر ماهشهر را مرتبط با حمله موشکی حوثی‌های یمن به تأسیسات آرامکو عربستان دانسته و گفته بود: آنها در تلاش برای تلافی بودند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه ایران: این صحبت‎های سرهنگ عبداللهی با واکنش استاندار خوزستان روبه‎رو شد. غلامرضا شریعتی با رد ادعای مطرح شده درخصوص تلاش‎های تلافی جویانه در موضوع اغتشاشات ماهشهر، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مسأله آرامکو نقشی نداشته و فرضیه مطرح شده از سوی یک کارشناس نیروی انتظامی استان دیدگاهی شخصی و اشتباه است. او در گفت‌وگو با ایرنا تأکید کرد: اظهارات مطرح شده را نمی‎توان صحیح دانست.

استاندار خوزستان در ادامه به اعتراضات ماهشهر اشاره کرد و گفت: حوادث ماهشهر آن‌طوری که رسانه‌های بیگانه منعکس کرده‌اند نیست و دارای ابعادی به این شدت نبوده است. در ماهشهر نیز مانند سایر نقاط کشور در اعتراض به قیمت بنزین اتفاقاتی رخ داد اما به‌شکلی که گفته می‌شود، دارای ابعاد گسترده نیست و آماری که شبکه‌های خارجی از نوع کشته شدن در نیزارهای آن ارائه می‌کنند، نوعی خیالبافی و بزرگنمایی است که با هدف تخریب چهره نظام انجام می‌شود. شریعتی با تأکید بر اینکه آمار کشته‌هایی که داده می‌شود، دروغ و کذب محض است، افزود: در انعکاس موضوعات ماهشهر داستان‌سرایی و خیالبافی صورت گرفته؛ به این خاطر که چنین چیزی به‌هیچ عنوان رخ نداده است.

او طرح چنین موضوعاتی درخصوص حوادث ماهشهر را تعجب برانگیز دانست و افزود: کشته‌سازی و آمارسازی‎های دروغین در این زمینه یکی از ترفندهای دشمن برای تخریب چهره نظام و خشن جلوه دادن آن می‌باشد که تمامی دوستداران نظام باید به آن توجه کنند.

استاندار خوزستان اغتشاشگران آبان ماه شهر ماهشهر را تعدادی محدود عنوان کرد و گفت: اگر دشمنان نظام حتی یک سند و مدرکی در مورد این خیالبافی‌ها داشتند، تا حالا هزاران بار در رسانه‌های خود بوق و کرنا کرده بودند به همین دلیل به صورت شفاهی مدعی کشتار مردم شده‌اند که از اساس کذب محض است.

رئیس شورای تأمین استان با بیان اینکه اگر شبکه‌های معاند که همواره در بزرگنمایی کردن حوادث ایران ید طولایی دارند بر ادعای خود مدرکی دارند، چرا رو نمی‎کنند و اسامی کشته شده‎ها را به مردم اعلام نمی‌کنند. استاندار خوزستان با بیان اینکه ما مسئولان نیز از مردم هستیم و مردم هم از ما هستند، گفت: در جریان ناآرامی ها؛ نه حاکمیت و نه مردم به یکدیگر آسیبی نزده‌اند و هرچه بوده، از سوی معاندین انجام شده است.‌‌‌

 

نظر شما