شناسهٔ خبر: 37159116 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر رصدخانه دانشگاه کاشان:

پنجم دی ماه بیشینه خورشید گرفتگی کاشان ۷۴ درصد است

کاشان - مدیر رصدخانه دانشگاه کاشان گفت: بیشینه خورشیدگرفتگی پنجم دیماه در کاشان ۷۴درصد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج صفایی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کسوف یا خورشیدگرفتگی هنگامی رخ می‌دهد که خورشید، ماه و زمین تقریباً در یک راستا قرار گیرند و ماه بین خورشید و زمین باشد، اظهار داشت: در این حالت ماه بر روی بخشی از زمین سایه یا نیم سایه ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به خورشید گرفتگی پنجم دیماه ابراز داشت: این رخداد طبیعی در واقع به صورت حلقوی رخ می‌دهد که در ایران می‌توان آن را به صورت جزئی دید.

مدیر رصدخانه دانشگاه کاشان با بیان اینکه این خورشیدگرفتگی جزئی در ایران از ساعت ۵:۵۹ آغاز و گرفت کلی در ساعت ۷:۰۴ صبح خواهد بود، تصریح کرد: در بین تمام مناطق ایران جزیره کیش با بیش از ۸۵ درصد گرفتگی خورشید بهترین مکان برای کسوف جزئی خورشید است.

وی از گرفت ۷۴ درصدی خورشید در کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: افرادی که علاقمند به رصد این پدیده فوق العاده و دیدن آن هستند حتماً باید از عینک‌های مخصوص استفاده کرده تا کمترین آسیب به چشمان آنها وارد شود.

صفایی با اشاره به فعالیت و اقدامات پژوهشی رصدخانه دانشگاه کاشان واقع در شهر نیاسر اذعان داشت: بیشینه گرفتگی خورشید در رصدخانه دانشگاه کاشان در ساعت ۷ و ۱۱ دقیقه و ۳۸ ثانیه خواهد بود.

نظر شما