شناسهٔ خبر: 37136804 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ورودی‌های منطقه سبز بغداد بسته شد

در پی تشدید اختلافات سیاسی بر سر انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق و بلاتکلیفی رئیس‌جمهور و تداوم تظاهرات، نیروهای امنیتی عراق، ورودی‌های منطقه امنیتی سبز بغداد را بستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

نیروهای امنیتی عراق، در پی تشدید تهدید برخی معترضان نفوذی در صفوف تظاهرات‌کنندگان برای حمله به منطقه سبز در بغداد، همه ورودی‌های این منطقه را بستند.

اخبار بین‌الملل- نیروهای ویژه امنیتی، همه ورودی‌های منطقه سبز را همزمان با پایان مهلت قانونی رئیس‌جمهور برای انتخاب نخست‌وزیر جدید از فراکسیون بزرگ‌تر پارلمان، بستند.

ائتلاف «البناء» در پارلمان عراق ، یکشنبه (دیروز ۲۲ دسامبر)، «قصی سهیل» وزیر آموزش عالی در دولت پیشبرد امور را برای تشکیل دولت جدید نامزد کرد اما با وجود حمایت برخی فراکسیون‌های شیعی و سنی پارلمانی از نامزد ائتلاف «البناء»، رئیس‌جمهور بار دیگر توپ را به زمین پارلمان انداخت و برای بار دوم خواستار مشخص شدن فراکسیون بزرگتر شد.

یک افسر در فرماندهی پلیس بغداد ، گفت که کلیه ورودی‌های منطقه سبز بغداد بسته شده و تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف این ورودی‌ها برقرار شده تا ازهرگونه حمله غافلگیر کننده جلوگیری شود و موانع سیمانی در برخی ورودی‌ها گذاشته شده است.

به گفته این منبع، معترضان عراقی جاده «محمد القاسم» در شرق بغداد را با آتش زدن لاستیک خودروها بسته‌اند و برخی از معترضان مخالفت خود را با نامزدی شخصیت‌های سیاسی غیر مستقل برای نخست‌وزیری اعلام می‌کنند.

نظر شما