شناسهٔ خبر: 37128261 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آغاز دور تازه قلع و قمع منتقدان«بن سلمان» با رمز «مبارزه با فساد»

همزمان با انتشار خبری با عنوان «افشای بزرگ‌ترین فساد مالی در تاریخ عربستان»، مخالفان آل‌سعود اعلام کردند بن سلمان به بهانه مبارزه با فساد، دور تازه قلع و قمع منتقدانش را آغاز کرد!

صاحب‌خبر -


  سرویس خارجی-

«محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی از سال 2017 تاکنون چندین بار اعلام کرده به دنبال مبارزه با فساد است. نکته جالب اینکه منتقدان سعودی می‌گویند این برنامه‌ها، صرفا ابزاری برای دستگیری مخالفان است. آنها برای اثبات ادعای خود اعلام می‌کنند که بن سلمان، به عنوان مثال در یک مورد در سال 2017 ضمن بازداشت ده‌ها شاهزاده سعودی 100 میلیارد دلار از اموال آنها را مصادره کرد تا کسری بودجه حاصل از کاهش قیمت نفت و جنگ افروزی در یمن را هم جبران کرده باشد.. به همین دلیل منتقدان برنامه‌های «بن سلمان» در زمینه مبارزه با فساد را ابزار و بهانه‌ای برای سرکوب مخالفان می‌دانند.
در تازه‌ترین خبر در این مورد، «ماجد الدسیمانی» سخنگوی دادستانی کل سعودی روز شنبه از بازداشت چهار نفر به جرم آنچه «پولشویی و فاکتور‌سازی» نامیده و همچنین اجرای تحقیقات و صدور حکم درخصوص آنها خبر داده است. به نوشته روزنامه عکاظ، وی گفته «سه تن از متهمان تبعه خارجی و یک نفر نیز شهروند عربستان هستند. این افراد با جعل اسناد رسمی از جمله ارائه فاکتور به دادستانی تلاش داشتند تا بر جرم خود سرپوش بگذارند. متهمان همچنین با دور زدن سیستم بانکی، مبالغ به دست آورده از طریق پولشویی را به ارز تبدیل کرده و به خارج از عربستان انتقال داده‌اند». الدسیمانی، »حجم پول منتقل شده به خارج از عربستان» را 5 میلیارد ریال سعودی (1/3 میلیارد دلار) ذکر کرده است.
به گزارش فارس، سخنگوی دادستان سعودی در ادامه گفته متهمان در مجموع به ۲۶ سال زندان و غرامت و مصادره اموال محکوم شده‌اند.


برچسب‌ها:

نظر شما