شناسهٔ خبر: 37078696 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

روایت جهرمی از نشست کوالالامپور و نه به تحریم‌های ترامپ

خبرگزاری ایرنا

وزیر ارتباطات ایران روز پنجشنبه نوشت: برگزاری نشست اسلامی کوالالامپور ۲۰۱۹ بیانگر آن است که هیچ کس دیگر به تحریم‌های ترامپ اهمیت نمی‌دهد.

صاحب‌خبر -

محمد جواد آذری جهرمی در پیامی توییتری نوشت: در حالی که ترامپ خیلی مشغول استیضاح و دریافت روزانه نظرسنجی‌های ناامیدکننده است، ما در مالزی یک اجلاس عالی و با توافقات بزرگ داشتیم.

جهرمی در ادامه با توجه به بازتاب گسترده نشست اسلامی کوالالامپور افزود: دوباره خبر بد برای او (ترامپ)، هیچ کس به تحریم‌های وی اهمیت نمی‌دهد.

اجلاس سران کشور‌های اسلامی (کوآلالامپور ۲۰۱۹) صبح پنجشنبه به وقت محلی با حضور حجت الاسلام و المسلمین روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و سران کشور‌های مالزی، ترکیه و قطر و صد‌ها تن از شخصیت‌ها و نخبگان کشور‌های اسلامی در مرکز همایش‌های بین المللی شهر کوالالامپور پایتخت مالزی آغاز شد.

کشور‌های قطر، ایران و ترکیه و بسیاری از دیگر کشور‌های اسلامی از این اجلاس چهار روزه استقبال کرده‌اند.
روحانی رییس جمهوری ایران نیز امروز در سخنانی با برشمردن مهمترین چالش‌های نوظهور جهان اسلام در سطوح ملی و بین المللی، همکاری و تعامل میان کشور‌های اسلامی را برای تبدیل جهان اسلام به یک بلوک بزرگ قدرت در عرصه بین المللی، یک اصل بی‌جایگزین دانست.

رییس جمهوری ایران برای تحقق این هدف، سه طرح اجرایی مهم شامل تأسیس «صندوق مشترک نشست کوالالامپور برای تأمین مالی همکاری‌های فناورانه میان کشور‌های اسلامی» به منظور ورود قوی به زنجیره ارزش‌های جهانی؛ تاسیس «مرکز تحقیقات مشترک در حوزه فناوری‌های هوش مصنوعی» و «امنیت سایبری» برای پیش‌گامی در فناوری‌های میان‌رشته‌ای اطلاعاتی و ارتباطی و تاسیس «بازار مشترک کشور‌های اسلامی در حوزه اقتصاد دیجیتال» و همکاری و تبادل تجربیات در زمینه رمزارزها؛ را در اجلاس کوالالامپور پیشنهاد داد.

نظر شما