شناسهٔ خبر: 37060739 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

تایید صلاحیت ۹۱ درصد از داوطلبان در هیات‌های اجرایی

صاحب‌خبر -
وزیر کشور از تایید صلاحیت بیش از ۹۱ درصد داوطلبان انتخابات از سوی هیاتهای اجرایی انتخابات خبر داد که بر این اساس صلاحیت حدود ۹ درصد از داوطلبان انتخابات از سوی هیات‌های اجرایی احراز نشده است.
عبدالرضا رحمانی فضلی تایید صلاحیت 91 درصد از داوطلبان در هیات‌های اجرایی
وزیر کشور از تایید صلاحیت بیش از ۹۱ درصد داوطلبان انتخابات از سوی هیاتهای اجرایی انتخابات خبر داد که بر این اساس صلاحیت حدود ۹ درصد از داوطلبان انتخابات از سوی هیات‌های اجرایی احراز نشده است. در همین خصوص خبرگزاری فارس گزارش داد: جواد امام دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب، علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران، آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران و عضو سابق حزب منحله مشارکت از جمله فعالان سیاسی اصلاح‌طلب هستند که صلاحیت آنها برای هیئت اجرایی احراز نشده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با اعلام پایان زمان فعالیت قانونی هیاتهای اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۶ آذرماه، گفت: از مجموع ۱۶۰۳۳ نفر داوطلبانی که برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام اولیه کردند تا پایان زمان قانونی رسیدگی به صلاحیتها در هیاتهای اجرایی، تعداد ۸۴۸ نفر اعلام انصراف نمودند. در نهایت پرونده ۱۵۱۸۵ نفر مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه صلاحیت ۹۱.۲ درصد از افراد در هیاتهای اجرایی مورد تایید قرار گرفت و نتیجه به هیاتهای نظارت اعلام شد.
به گزارش فارس، وزیر کشور با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات، با تغییر قانون در سال ۹۵، دادستانهای مراکز حوزه انتخابیه به ترکیب هیاتهای اجرایی اضافه و نماینده شورای اسلامی شهرستان از جمع معتمدین حذف شدند، تصریح کرد: هیاتهای اجرایی در ۱۰ روز زمان قانونی فعالیت خود بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه و مبتنی بر موازین قانونی ماموریت بررسی صلاحیت داوطلبان را به انجام می رساندند.
براساس این گزارش، وزیر کشور از تایید صلاحیت بیش از ۹۱ درصد داوطلبان انتخابات از سوی هیاتهای اجرایی انتخابات خبر داد که بر این اساس صلاحیت حدود ۹ درصد از داوطلبان انتخابات از سوی هیات‌های اجرایی احراز نشده است.

۹۵ درصد داوطلبین انتخابات مجلس در استان تهران تایید صلاحیت شدند
همچنین رئیس ستاد انتخابات استان تهران از تایید صلاحیت ۹۵ درصدی داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان تهران خبر داد.
شکرالله حسن بیگی ادامه داد: ثبت نام داوطلبین انتخابات در حوزه‌های مختلف انتخابیه استان تهران به مدت یک هفته انجام شد که در نهایت ۳۶۸۰ داوطلب در استان تهران ثبت‌نام کردند که ۲۵ درصد کل ثبت‌نام‌های کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران بیان کرد: ۳۷ هیئت اجرایی در استان تهران تشکیل شده که با توجه به حساسیت سیاسی استان تهران و حضور افکار و گروه‌های مختلف سیاسی ثبت‌نام به صورت ویژه و با افزایش تعداد داوطلبین نسبت به دوره های گذشته همراه بود که نوید انتخابات پرشور و حضور حداکثری مردم در دوم اسفند ماه را می‌دهد.
حسن بیگی همچنین با اشاره به فرآیند تایید صلاحیت‌ها گفت: رسیدگی به صلاحیت ها تا ساعت ۲۴ روز گذشته به اتمام رسیده که بر اساس آن در استان تهران ۹۵ درصد داوطلبین تایید صلاحیت شدند و ۵ درصد رد صلاحیت شدند که بخش عمده‌ای از رد صلاحیت‌ها نیز به سبب نقص پرونده‌های تکمیلی و بخش محدودی از رد صلاحیت‌ها نیز تحت تاثیر استعلام از مراکز چهارگانه یعنی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، دادگستری و ثبت احوال بوده است.

عدم احراز صلاحیت برخی از شخصیت‌های سیاسی از سوی هیئت‌های اجرایی
طبق گزارش فارس، جواد امام، رئیس بنیاد باران و دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب، علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران، آذر منصوری عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران و عضو سابق حزب مشارکت از جمله فعالان سیاسی اصلاح‌طلب هستند که صلاحیت آنها برای هیئت اجرایی احراز نشده است. همچنین امیر آریازند عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت نیز از دیگر سیاسیونی است که صلاحیتش برای هیئت‌های اجرایی احزار نشده است.

داوطلبان احراز صلاحیت نشده مجلس، ۴ روز فرصت شکایت دارند
خبرگزاری مهر نیز به نقل از هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس نحوه شکایت داوطلبان احراز صلاحیت‌ نشده مجلس اعلام کرد.
در اطلاعیه این هیات آمده است: به اطلاع آن عده از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که توسط هیأت‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه صلاحیت آنان احراز نگردیده است می‌رساند «بر اساس تبصره ماده ۵۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» می‌توانند از تاریخ ابلاغ فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه‌های انتخابیه حداکثر ظرف مدت چهار روز از تاریخ ۱۳۹۸/۰۹/۲۸ الی ۱۳۹۸/۱۰/۰۱ در وقت اداری از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۷:۰۰ به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان‌ها مراجعه و پس از دریافت فرم، شکایت خود را تنظیم و رسید دریافت نمایند.

برچسب‌ها:

نظر شما