شناسهٔ خبر: 37027725 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس‌سازمان راهداری:

هیچ بخشنامه‌ای برای افزایش کرایه حمل سوخت صادر نشده است

رئیس‌سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: برای تردد وانت‌بارها در صورت حمل بار در جاده، بارنامه صادر خواهد شد و در صورت نداشتن بارنامه، پلیس راهور از ادامه حرکت آنها جلوگیری می‌کند.

صاحب‌خبر -


به گزارش مهر، عبدالهاشم حسن‌نیا در نشست خبری «چهارمین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته» درخصوص کرایه حمل کانتینرهای سوختی اظهار داشت: افزایش هزینه حمل سوخت توسط کامیون‌های کانتینربر صحت ندارد و ما هیچ بخشنامه‌ای برای افزایش کرایه حمل سوخت صادر نکرده‌ایم.
وی درخصوص افزایش کرایه تاکسی‌های بین شهری نیز گفت: مسافران از افزایش کرایه مسافربرهای شخصی گلایه‌مند هستند ولی خودروهای عمومی و تاکسی‌های بین شهری هیچ‌گونه افزایش کرایه مسافر نداشته‌اند.
معاون وزیر راه و شهر‌سازی ادامه داد: از تیرماه امسال وظیفه احداث راه‌های روستایی از ادارات کل راه و شهر‌سازی استان‌ها گرفته و به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای محول شد. تاکنون ۱۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی برای ساخت راه‌های روستایی هزینه‌ کرده‌ایم که بخش زیادی از آن به صورت اوراق اسناد خزانه است.
حسن‌نیا افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که طی ۶ ماه آینده روزانه ۲۰ کیلومتر راه روستایی احداث کنیم و ۸۰۰۰ دستگاه از ماشین‌آلات سازمان راهداری به بخش احداث راه‌های روستایی منتقل شده است.
رئیس‌سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درخصوص نو‌سازی ماشین‌آلات این سازمان نیز اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های ما نو‌سازی ناوگان است و برخی ماشین‌آلات ما عمر بالای ۴۰ سال دارند. در شورای اقتصاد، خرید ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان از محل منابع سال ۹۸ سازمان راهداری از شرکت هپکو تصویب شده است.
وی درباره وضعیت حمل بار در جاده‌ها گفت: یکی از مشکلاتی که در این زمینه داریم، نامناسب بودن توزیع بار است که به عنوان مثال برخی ماشین‌آلات ما سالانه ۱۵۰ هزار کیلومتر پیمایش حمل بار دارند و برخی کامیون‌ها نیز تنها ۳۰هزار کیلومتر بار در جاده حمل می‌کنند درحالی‌که گردش مالی صنعت حمل بار جاده‌ای سالانه ۳۰ تا ۳۵هزار میلیارد تومان است که این رقم بزرگ می‌تواند فرصت مناسبی برای بهبود اقتصاد صنعت حمل‌ونقل جاده‌ای و توزیع مناسب بار در کشور شود.
به گفته حسن‌نیا، سالانه ۴۰۰هزار دستگاه کامیون در حال تردد ترانزیتی از کشورمان به کشورهای دیگر هستند که درآمد ارزی برای ما دارند.
وی درخصوص سخت و زیان‌آور بودن شغل رانندگان گفت: تعیین سخت و زیان‌آور بودن این شغل بر عهده ما نیست و قانونگذار باید آن را تعیین کند. در حال حاضر یک میلیون راننده داریم که میانگین سنی آنها بین ۴۰ تا ۵۰ سال است و اگر شغل رانندگی سخت و زیان‌آور شود، ۱۰۰هزار نفر آنها بازنشسته
خواهند شد.

برچسب‌ها:

نظر شما