شناسهٔ خبر: 36997381 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

موسوی:تلاش برای معرفی داشته‌های فرهنگی و اقتصادی تبریز به دنیا

خبرگزاری ایسنا

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور با اشاره به جایگاه موثر تبریز در بین کلان شهرهای کشور، گفت: تبریز جایگاه ویژه‌ای در بین کلان شهرهای ایران دارد و از ظرفیت های بسیار بالایی برای معرفی به دنیا برخوردار است که باید به نحو شایسته به دنیا معرفی شود.

صاحب‌خبر -

سید عباس موسوی در جریان دیدار با ایرج شهین باهر، شهردار تبریز اظهار کرد: حضور در تبریز و آشنایی بیشتر با این کلان‌شهر مهم ایران، یکی از افتخاراتی بود که امروز نصیب من شد. تبریز شهری است که جایگاه ویژه ای در دل و جان همه ما ایرانی‌ها دارد.

وی افزود: طی صحبت‌هایی که با شهردار تبریز داشتم، از نزدیک با فعالیت‌های مختلف شهرداری کلان شهر تبریز آشنا شدم و از موزه شهر تبریز که واقعا تاثیرگذار بود، بازدید کردم.

موسوی با تاثیرگذار خواندن موزه تاریخی عمارت شهرداری تبریز، عنوان کرد: کسی که برای اولین بار به این موزه بیاید، قدمت این شهر تاریخی و فرهنگی را از نزدیک لمس می‌کند و از آن تاثیر می‌پذیرد.

وی با اشاره به جایگاه موثر تبریز در بین کلان شهرهای کشور، گفت: تبریز جایگاه ویژه‌ای در بین کلان شهرهای ایران دارد و از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای معرفی به دنیا برخوردار است که باید به نحو شایسته به دنیا معرفی شود.

وی در خصوص پیشنهاد ایرج شهین باهر، شهردار تبریز مبنی بر ایجاد و احیای سرکنسولگری برخی کشورها که سابق در تبریز دایر بود، گفت: تصمیم به ایجاد سرکنسولگری در شهرهای مختلف در حیطه اختیارات و وظایف حاکمیتی کشورهاست و درصورت دریافت پیشنهادی، قطعاً وزارت امور خارجه با نظر مثبت از آن استقبال می کند و برای تحقق این مهم آماده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشور گفت: این وظیفه ما به عنوان دستگاه دیپلماسی عمومی در وزارت امور خارجه است که تلاش می‌کنیم تا با همت و کمک همه دست اندرکاران استان آذربایجان شرقی، ظرفیت‌های عمده و مهم و منحصر به فرد شهر تبریز را به ویژه از لحاظ فرهنگی و اقتصادی به دنیا معرفی کنیم.

 

منبع:روابط عمومی شهرداری تبریز

نظر شما