شناسهٔ خبر: 36960785 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

ابراز خرسندی واشنگتن و تل‌آویو از پیروزی حزب محافظه‌کار انگلیس

رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از پیروزی حزب محافظه‌کار در انتخابات سراسری انگلیس استقبال کردند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| با محرز شدن اکثریت قاطع حزب محافظه‌کار انگلیس در انتخابات سراسری این کشور، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) از این پیروزی ابراز خرسندی کردند.

 

ترامپ در صفحه شخصی توئیتر خود با تبریک به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب محافظه‌کار، نوشت: «به بوریس به خاطر این پیروزی بزرگ تبریک می‌گویم! بریتانیا و ایالات متحده اکنون می‌توانند بعد از برگزیت، آزادانه به انعقاد قرارداد جدید تجاری بپردازند».

 

 

وی درباره قرارداد جدید تجاری بین آمریکا و انگلیس توضیح داد:‌«این توافق، پتانسیل این را دارد که بسیار بزرگتر و سودآورتر هر توافقی باشد که [انگلیس] می‌توانست با اتحادیه اروپا ببندد. بوریس جشن بگیر!»

 

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز، که پیشتر با دخالت آشکار در انتخابات سراسری انگلیس خواستار شکست حزب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» شده بود، پیروزی جانسون را تبریک گفت.

 

کاتص در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «به بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس و همکارم "دومینیک راب" وزیر خارجه انلگیس به خاطر این پیروزی تاریخی تبریک می‌گویم».

 

وی همچنین از تمایل خود برای ارتقا و تحکیم روابط تل‌آویو با لندن خبر داد.

 

صبح امروز با اعلام نتایج رسمی شمارش نیمی از آراء انتخابات سراسری انگلیس، حزب محافظه‌کار، توانست اکثریت قاطع پارلمان انگلیس را به دست آورده و پیروز انتخابات شود. 

 

جانسون با تاریخی توصیف کردن انتخابات سراسری روز گذشته این کشور، پیروزی حزب محافظه‌کار را حکم محکمی برای اجرای برگزیت دانست.

 

تبریک وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به جانسون در حالی است که روز گذشته نیز «زیپی هوتُولی» معاون وی رهبر حزب کارگر را «ضد یهودی» معرفی و از احتمال قدرت گرفتن این حزب بعد از انتخابات ابراز نگرانی کرده بود.

 

منبع: فارس

نظر شما