شناسهٔ خبر: 36939373 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حماس: اتهامات علیه ما درباره دخالت در انتخابات انگلیس بی اساس است

عضو دفتر روابط بین الملل حماس ضمن نادرست دانستن اتهامات علیه این جنبش مبنی بر دخالت در انتخابات انگلیس گفت: ما از نخست وزیر جدید می خواهیم که به حقوق ملت فلسطین توجه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، باسم نعیم عضو دفتر روابط بین الملل حماس اعلام کرد که این جنبش دخالتی در امور دخالتی دیگر کشورها ندارد و طرفی در کشمکش های داخلی نیست.

وی افزود: اتهام ما به دخالت در انتخابات انگلیس نادرست است. حماس نماینده ای در انگلیس ندارد و اتهامات علیه ما درباره دخالت در انتخابات و حمایت از جرمی کوربین بی اساس است. رسانه های صهیونیست و لابی اسرائیلی در انگلیس در ورای این ادعاها هستند زیرا می دانند که جرمی کوربین در سیاست خارجی منصف تر است و در برنامه انتخاباتی خود اعلام کرده است که فلسطین را در صورت پیروزی به رسمیت خواهد شناخت.

نعیم از نخست وزیر آینده انگلیس خواست که حامی حقوق ملت فلسطین که در راس آن حق آزادی و بازگشت و استقلال است، باشد.

شایان ذکر است که انتخابات پارلمانی انگلیس روز پنجشنبه ۲۱ آذر برگزار می شود. در حال حاضر ۳ هزار و ۴۱۵ نامزد از ۶۸ حزب سیاسی برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده‌اند تا سرنوشت ۶۵۰ کرسی پارلمان مشخص شود.

احزاب محافظه‌کار به رهبری «بوریس جانسون» و «برگزیت» به رهبری «نایجل فاراژ» خواهان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هستند. شعار اصلی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اجرای برگزیت در موعد ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) است.  

فاراژ هم که از دیدگاه‌های راست افراطی، ضد مهاجرتی و ضد اروپایی برخوردار است ۳۱۷ تن از نامزدهای این حزب را برای جلوگیری از تشتت آٰرای طرفداران برگزیت، از حوزه‌های انتخابیه حزب محافظه کار بیرون کشیده تا شناس پیروزی محافظه کاران برای تحقق برگزیت بیشتر شود.

در مقابل احزاب کارگر به رهبری «جرمی کوربین» و «لیبرال دمکرات» به رهبری خانم «جو سوینسون» سیاست میانه‌ای را در پیش گرفته و آمادگی خود را برای توقف برگزیت اعلام کرده اند. سوینسون مشخصا طرفدار توقف روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست اما کوربین معتقد است که موضع حزب کارگر منطبق با رای مردم در جریان برگزاری مجدد همه پرسی برگزیت مشخص خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما