شناسهٔ خبر: 36935633 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

بالانشین ها به دنبال رهایی از ناکامی، استقلال بدون مربی میزبان بوشهری ها بررسی روز نخست دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر

صاحب‌خبر -

حسین علیرضایی / روزنامه نگار-

قطار لیگ برتر ایران به ایستگاه پایانی نیم فصل اول خود رسیده است تیم ها در پانزدهمین هفته لیگ برتر به مصاف رقبای خود خواهند رفت و کم کم برای دور برگشت لیگ آماده خواهند شد. رقابت های هفته پانزدهم لیگ برتر در اولین روز با پنج دیدار برگزار خواهد شد که در آن تیم های بالانشین جدول تلاش خواهند کرد تا برای تثبیت در صدرنشینی ناکامی های هفته گذشته را پشت سر بگذارند.

استقلال تهران – شاهین شهرداری بوشهر
استقلالِ میزبان بدون مربی
در چارچوب هفته پانزدهم رقابت های لیگ برتر ایران دو تیم فوتبال استقلال میزبان شاهین خواهد بود استقلال در این هفته ها با حواشی زیادی همراه است و این تیم از فسخ قرارداد مربیش تا استعفای مدیرعاملش به کار خود ادامه می دهد تا سرمربیگری وریا غفوری کاپیتان تیم برای استقلال اما آن ها در این هفته مقابل شاهینی قرار می گیرند که این فصل را با شرایط سختی پشت سر می گذارد تیم شاهین در بازگشتش به لیگ برتر شرایط مساعدی را تجربه نکرده است و به نظر می رسد تیم قعرنشین لیگ آخر فصل جزو تیم های سقوط کننده لیگ باشد.
تیم شاهین در حال حاضر رتبه شانزدهم لیگ را در اختیار دارد و مقابل استقلالی قرار می گیرد که هفته گذشته با توجه به تساوی برابر پیکان کماکان با ثبت ۲۶ امتیاز در رتبه اول جدول قرار دارد و به نظر می تواند قهرمان نیم فصل اول لیگ ایران باشد. استقلال که استراماچونی را از دست داد حالا به دنبال یک جایگزین مناسب برای او است مربی ۴۳ ایتالیایی که در هفته اخیر استقلال را به مقصد ایتالیا ترک کرد. آبی ها حالا با توجه به استعفای مدیرعامل خود حالا شرایط دشواری را در انتهای نیم فصل اول تجربه می کنند.
استقلال ۱۱ بازی متوالی است که در لیگ و حذفی تجربه شکست را نداشته است و شاهینی ها هفته ها است که طعم پیروزی را نچشیده اند. آبی های تهرانی در بازی مقابل پیکان با شرایط بدون مربی قرار گرفتند که عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشتند. استقلالی ها برابر پیکان مالکیتی تقریباً ۵۴ درصدی داشتند و شکل حجومی خودشان را نیز حفظ کردند در مقابل ولی خط دفاعی آن ها کمی دچار مشکل شده بود ولی با این حال استقلال برابر حریف خود شکست نخورد.
صدرنشین جدول می تواند در صورت پیروزی برابر شاهین اختلاف امتیاز خود را با سایر رقبا حفظ کند تا برای نیم فصل دوم شاهد شرایط بهتری باشد تیمی که پس از گذشت چهار سال به صدر جدول رسیده است قطعاً خودش و هوادارانش دوست ندارند این موقعیت ارزشمند را از دست بدهند و برای حفظ صدرنشینی نیاز به یک پیروزی خوب مقابل شاهین دارند.
این دیدار قرار است روز جمعه ۲۲ آذر ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی برگزار شود.

سپاهان اصفهان – پیکان تهران
ژنرال از همیشه عصبی تر در برابر پیکان
پس از اتفاقات اخیر در بازی های سپاهان خیلی ها رو به این آورده اند که داورها هوای تیم سپاهان و امیر قلعه نویی را دارند. در دو دیدار اخیر تیم سپاهان برابر استقلال و شهر خودرو داورها دو صحنه کاملاً واضح را برای تیم های حریف پنالتی نگرفتند تا ماجرای بازی های سپاهان شکل بدتری را به خودش بگیرد تا جایی که این ماجرا به درگیری قلعه نویی با خبرنگاران بعد کنفرانس خبری دیدار با شهرخودرو هم کشیده شد.
حالا شاگردان ژنرال که صدر جدول را هم از دست داده اند و سه هفته متوالی است که موفق به کسب پیروزی نشده اند باید در هفته پانزدهم برابر تیم پیکان تهران در ورزشگاه نقش جهان قرار بگیرند دیدار که می تواند سپاهان را در صورت پیروزی به شرایط آرمانی خود بازگرداند تا یک نیم فصل خوب را پشت سر بگذارند.
پیکانی ها نیز از شکست برابر استقلال در هفته گذشته فرار کردند تا با روحیه بیشتری برابر سپاهان قرار بگیرند. پیکان با کسب ۱۳ امتیاز در رتبه یازدهم جدول رده بندی قرار گرفته است و تیم سپاهان نیز با ۲۵ امتیاز تیم دوم جدول است.
دیدار دو تیم روز جمعه ساعت ۱۶:۴۰ در ورزشگاه خانگی سپاهانی ها برگزار خواهد شد.

تراکتور تبریز – فولاد خوزستان
تقابل یاران نکونام برابر تیم بحران زده تراکتور
یکی از تقابل های جذاب هفته پانزدهم لیگ برتر در تبریز برگزار خواهد شد. دیدار جذاب تراکتور و فولاد یکی از مهم ترین دیدار های هفته را رقم می زند تقابل یاران نکونام در تبریز با تراکتوری که شرایط دشواری را تجربه می کند می تواند امیدهای خوزستانی ها را برای نزدیک شدن به صدر جدول بیشتر کند.
تراکتور پس از شکست برابر ماشین سازی در دربی تبریز یک تقابل دشوار را برابر فولاد تجربه خواهد کرد تراکتوری که در حال حاضر رتبه نهم را ۱۸ امتیاز به خودش اختصاص داده است و در پنج بازی اخیرش نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند.
تراکتورسازی که هزینه های زیادی برای قرار گیری در جمع بالانشین های جدول انجام داده است پس از برکناری دنیزلی همچنان بدون مربی به کار خود ادامه می دهد و از استراماچونی و علی دایی و کارلوس کی روش به عنوان گزینه های مربیگری این تیم یاد می شود.
دیدار دو تیم روز جمعه ساعت ۱۵:۳۰ برگزار خواهد شد.

نساجی مازندران – شهرخودرو مشهد
دو تیم در اندیشه برد
مصاف نساجی و شهرخودرو تقابل دو تیمی است که در هفته های اخیر با ناکامی دیدارهایشان را پشت سر می گذارند و هر کدام از مربیان در اندیشه برد می باشند. دو تیم در سه هفته اخیر موفق به کسب پیروزی نشده اند و برای فرار از این ناکامی تلاش می کنند تا در آخرین هفته نیم فصل اول لیگ با برتری دیدارشان را به پایان برسانند.
از طرف دیگر شاگردان یحیی گل محمدی برای اینکه از شرایط بالانشینی در جدول دور نشوند و از سایر رقبا عقب نمانند نیاز به یک برد خارج از خانه ارزشمند دارند که می توانند در قائمشهر به این اتفاق دست پیدا کنند.
دیدار دو تیم نیز روز جمعه ساعت ۱۵:۰۰ برگزار خواهد شد.

پارس جنوبی جم – نفت مسجد سلیمان
تقابل جنوبی ها در جم
تقابل تیم های جنوبی پارس و نفت در هفته آخر نیم فصل دوم می تواند از اهمیت های زیادی برخوردار باشد. تقابلی که برای نفتی ها از ارزش زیادی برخودار است این تیم اگر شکست نخورد می تواند یک رکورد منحصر به فرد را در تاریخ این باشگاه به ثبت برساند.
نفتی ها در صورت شکست نخوردن به رکورد پانزده بازی بدون شکست در لیگ برتر دست پیدا می کنند این تیم تا به اینجای فصل شکستی را تجربه نکرده است. اما در آن سمت تیم پارس جنوبی که در رتبه چهاردهم لیگ قرار دارد ۶ بازی متوالی است که بردی را به ثبت نرسانده و از شرایط سختی رنج می برد.
دیدار دو تیم روز جمعه ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه خانگی پارس جنوبی برگزار خواهد شد.
سایر دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر روز شنبه با برگزاری سه دیدار پیگیری خواهد شد که در مهم ترین آن تیم فوتبال پرسپولیس به مصاف سایپا خواهد رفت.

 

 

 

 

 

نظر شما