شناسهٔ خبر: 36932741 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

طرح زمستانی کنترل جاده‌ها؛

ترافيک؛ موضوعي ملي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- فرمانده نیروی انتظامی: موضوع ترافیک ملی است، برخی تصور نکنند که اگر ترافیک یا تصادفات افزایش یافته است فقط باید ناجا پاسخگو باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار حسین اشتری در طرح زمستانی کنترل جاده‌ها با همکاری پلیس راهور و دستگاه‌های مربوط در جمع خبرنگاران، افزود: همه کسانی که در امر مراقبت از جاده‌ها و امدادرسانی به رانندگان در حال خدمتند از پلیس راه و راهور گرفته تا امداد و نجات، اورژانس و هلال‌احمر، انصافا کاری که انجام می‌دهند یکی از ارزشمندترین کار‌ها است.
وی اضافه کرد: چرا که از جان مردم حفاظت کرده و به کسانی که در راه مانده و دچار مشکل می‌شوند کمک و امداد می‌رسانند و این کار ارزشمند، خداپسندانه و مردمی است.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: طرح زمستانی با مشارکت همه دستگاه‌ها با همت همکاران ما در پلیس راه و راهور صورت گرفته و هر سال باید نسبت به گذشته ارتقا یابد و از تکنولوژی و نوآوری و همه تجهیزات با هدف کاهش تصادفات و جانباختگان استفاده شود.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تعداد جانباختگان باید به حداقل برسد و یک نفر هم کشته هم زیاد است، اشاره کرد و افزود: حدود 17 هزار جانباخته نسبت به افزایش خودرو و تردد و سفر‌ها البته آمار خوبی است، اما این تعداد هم زیاد است و باید با همت مضاعف و کار ویژه آن را به حداقل برسانیم.
سردار اشتری اعلام کرد: باید تمام دستگاه‌ها از جمله دولت برای کاهش تصادفات و عواملی که باعث تصادف می‌شوند کمک کنند؛ البته عامل انسانی و زیرساخت‌ها و صنعت خودرو و حتی دستگاه‌های امدادرسانی نیز در این زمینه موثرند.
فرمانده نیروی انتظامی افزود: بعد از عامل انسانی باید جاده‌ها و علائم استاندارد و امدادرسانی سریع و به موقع داشته باشیم تا تلفات کاهش یابد.
سردار اشتری گفت: از آغاز سال تاکنون حدود 10 درصد در مجموع تصادفات و 3 درصد در تعداد جانباختگان کاهش داشته‌ایم.
وی ادامه داد: از نوروز تا به حال 2.5 درصد تردد‌ها افزایش یافته است و برنامه‌ریزی ناجا این است که طی چند سال آینده کاهش چشمگیر حوادث و تصادفات را داشته باشیم و برای رسیدن به این هدف از تمام ظرفیت‌هایمان استفاده می‌کنیم.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: موضوع ترافیک یک موضوع ملی است. برخی افراد تصور نکنند که اگر ترافیک یا تصادفات افزایش یافت صرفا باید ناجا پاسخگو باشد چنین نیست؛ البته ناجا خود را موظف می‌داند، اما این موضوع یک عزم ملی می‌طلبد و باید موانع برطرف شود.
سردار اشتری افزود: پلیس نقاط حادثه‌خیز را به طور مکتوب به وزارت راه اعلام کرد و وزیر راه گفت بخشی از این نقاط مرتفع شده است.
وی ادامه داد: پلیس برای استفاد بیشتر از ظرفیت‌ها در بخش هوشمندسازی، گام‌های خوبی برداشته است و امروز ناجا به سمت پلیس هوشمند گام برمی‌دارد.
سردار اشتری گفت: شعار پلیس هوشمند، امین مردم در هفته ناجا، صرفا یک شعار نبود چرا که کار‌های زیرساختی در این خصوص انجام شد تا بتوانیم تا پایان سال 1400 به کار‌های مناسبی دست پیدا کرده و جنبه خدمات‌رسانی ناجا ارتقا یابد.
وی ادامه داد: یکی از پلیس‌های پیشتاز در عرصه هوشمند سازی پلیس راهور است؛ در این راستا دست افزار‌های ثبت تخلفات برای ارسال برخط تخلفات به افراد به صورت آزمایشی در حال انجام است و بحث استفاده از تبلت برای کارشناسان تصادفات به منظور جلوگیری از جعل در راه و تخلفات بیمه‌ای و سرعت عمل در حال انجام است.

سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی
بنزین همان تأثیری که در جامعه داشته، بر پلیس داشته است
فرمانده نیروی انتظامی گفت: بنزین همان تأثیری را که در جامعه داشته، بر پلیس هم داشته است.
سردار حسین اشتری در حاشیه طرح زمستانی کنترل جاده‌ها در جمع خبرنگاران، در خصوص تأثیر سهمیه‌بندی بنزین در مأموریت‌های پلیس، افزود: بنزین همان تأثیری را که در جامعه داشته بر ما هم داشته است؛ پلیس هم به دنبال این است که این خلأ را حل کند.
وی ادامه داد: پلیس راه و مجموعه ناجا باید از بهترین خودرو‌ها برای امدادرسانی و اجرای مأموریت‌ها استفاده کند.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: البته اولویت ما خودرو‌های داخلی است و ورود خودرو‌های خارجی با مجوز ستاد کل و وزارت دفاع است.
وی ادامه داد: پلیس درصدد است تا ناوگان خودرویی و تجهیزات خود را از بهترین تجهیزات و بروزترین آن‌ها داشته باشد تا خدمت‌رسانی به مردم هر چه سریع‌تر و با دقت بیشتری انجام شود.
سردار اشتری در خصوص دوربین‌های نظارتی گفت: پلیس توافقنامه‌ای با وزیر راه داشته و امیدواریم طبق زمانبندی بقیه دوربین‌ها تا نوروز امسال تأمین شود.

کولیوند، رئیس اورژانس کشور
ناوگان ریلی به اورژانس 115 اضافه می‌شود
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در طرح زمستانی، پایگاه‌های جاده‌ای، دریایی و هوایی این سازمان افزایش داشته است و در آینده‌ای نزدیک ناوگان ریلی به سیستم ناوگان اورژانس 115 اضافه خواهد شد.
پیرحسین کولیوند در در طرح زمستانی کنترل جاده‌ها، افزود: همکاری خوبی بین دستگاه‌های مربوطه ایجاد شده است.
وی گفت: در فصل زمستان شاهد سرما، یخبندان و برف و باران هستیم؛ پس رانندگی باید با احتیاط بیشتری صورت گیرد.
رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: بیشترین جابجایی و حمل بار از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد. طبق آمار‌های سازمان بهداشت جهانی، به آمار 20 کشته در هر 100 هزار نفر رسیدیم و به نُرم جهانی نزدیک شدیم.
کولیوند ادامه داد: طبق آمار، در تصادفات 43 درصد رانندگان، 36 درصد سرنشینان و 21 درصد عابران جان خود را از دست داده اند و خودرو‌های سواری بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.
وی گفت: خوشبختانه تصادفات خودرو‌های عمومی کاهش داشته است و مردم باید تلاش کنند که از خودرو‌های عمومی استفاده کنند.
کولیوند افزود: اکثر تصادف‌ها در بیرون از شهر‌ها رخ داده است که حضور ما می‌تواند نقش مهمی در کاهش آن‌ها داشته باشد؛ ضربه مغزی و شکستگی‌های متعدد دلیل جان‌باختن افراد در سوانح جاده‌ای بوده است.
رئیس اورژانس کشور گفت: پایگاه اوژانس 14 درصد و ناوگان هوایی 12 درصد افزایش داشته؛ همچنین 400 دستگاه آمبولانس به ظرفیت ما اضافه شده است.

سردار هادیان فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی
اجرای طرح زمستانی جاده‌ها
طرح زمستانی جاده‌ها با حضور پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و دیگر دستگاه‌های مربوط از امروز آغاز شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه این طرح از امروز آغاز شده و تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت، افزود: با وجود بیش از 33 میلیون خودرو در کشور و 42 میلیون گواهینامه، نیاز است تا با تعامل بیشتر تردد‌ها را در زمستان مدیریت کنیم.
سردار هادیان فر افزود: متاسفانه در سال گذشته 1024 نفر به علت برف گرفتگی و تصادفات ناشی از آن جان خود را از دست دادند، بنابراین پلیس به همراه 7 سازمان دیگر تدابیر لازم را در زمستان اتخاذ خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی ادامه داد: در این طرح بیش از 20820 دستگاه خودرو و موتورسیکلت دستگاه‌های امدادی و خدماتی حضور دارند و 4800 پایگاه زمستانی در این زمینه دایر است.

نظر شما