شناسهٔ خبر: 36910867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

امیر قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس شرکت نمی‌کند

ابنا

امیر قطر، نخست وزیر را به جای خود عازم چهلمین نشست شورای همکاری خلیج فارس کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ خبرگزاری دولتی قطر اعلام کرد که امیر این کشور، نخست وزیر را به جای خود عازم چهلمین نشست شورای همکاری خلیج فارس کرد.

خبرگزاری رسمی قطر (قنا )‌گزارش داد؛ به دستور شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی  نخست وزیر و وزیر کشور قطر ریاست هیئت این کشور را نشست شورای همکاری خلیج فارس  به عهده خواهد داشت.
شیخ عبدالله سال گذشته هم به جای امیر قطر در سی و نهمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس شرکت کرد.

تصمیم امیر قطر برای شرکت نکردن در اجلاس ریاض در حالی است که طی روزهای گذشته برخی گمانه زنی ها از تصمیم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای حل تنش میان خود خبر داده بودند.

گفتنی است عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت و عمان شش عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند.

امیر قطر در پنج خرداد ماه سال ۱۳۹۶ در یک سخنرانی جمهوری اسلامی ایران را هژمونی (قدرت برتر) منطقه و از دو جنبش حزب الله لبنان و حماس به عنوان مقاومت منطقه یاد کرد؛ سخنانی که موجب خشم آل سعود گردید و منجر به قطع روابط میان ریاض و دوحه شد. به همین دلیل کشورهای امارات، بحرین و مصر به پیروی از عربستان از ۵ ژوئن ۲۰۱۷ ( ۱۵ خرداد ۹۶) تمامی روابط خود با قطر را قطع و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود با این کشور را بستند.

کشورهای تحریم کننده قطر ۱۳ شرط برای از سرگیری روابط با دوحه تعیین کردند، اما دولت قطر با بیان اینکه تحریم کنندگان هیچ دلیل قانع کننده برای اثبات ادعاهای خود در اختیار ندارند، تاکید دارد که این شروط در تناقض آشکار با حق حاکمیت این کشور است.  

..........................
پایان پیام/ 167

نظر شما