شناسهٔ خبر: 36856921 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتخابات ۹۸ ـ تبریز| آمار قطعی ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس در آذربایجان شرقی به ۷۷۵ نفر رسید

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: ۷۷۵ کاندیدای انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی تا پایان روز هفتم ثبت نام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، با شروع ثبت‌نام رسمی از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فرمانداری شهرستان تبریز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر، ثبت‌نام از نامزدها و کاندیداهای مجلس را آغاز کرده است.

از صبح یک‌شنبه 10 آذرماه عملیات اجرایی برگزاری انتخابات در این حوزه کلید زده شد و با آمادگی کامل رسماً ثبت‌نام از داوطلبان آغاز شد و این روند تا ساعت 18 امروز شنبه ادامه داشت.

علیار راستگو دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان هفتمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس، تعداد775 نفر در حوزه‌های 13 گانه استان ثبت‌نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی افزود: از این تعداد82 نفر زن و بقیه نیز مرد هستند.

وی در ادامه با تشریح بیشترین حوزه های ثبت نامی ابراز کرد:حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو 335 نفر، مرند و جلفا 69 نفر، مراغه و عجب شیر54 نفر، میانه 49 نفر و اهر و هریس نیز 45 نفر هستند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی در پایان گفت: مجموع کل ثبت نام ها 775 نفر بوده  که نسبت به دوره گذشته مجلس شورای اسلامی 24 در صد افزایش ثبت نام را داریم.

گفتنی است استان آذربایجان شرقی دارای 13 حوزه انتخابیه با 19 کرسی است که نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات، در فرمانداری‌های مرکز این حوزه‌ها یعنی فرمانداری‌های تبریز، اهر، بستان‌آباد، بناب، سراب، شبستر، کلیبر، مراغه، مرند، ملکان، میانه، هشترود و ورزقان و همچنین ستاد مرکزی وزارت کشور انجام خواهد شد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود و استان آذربایجان شرقی با 21 شهرستان، دارای 13 حوزه انتخابیه و 19 کرسی نمایندگی در خانه ملت است.

انتهای پیام/115/ ع

نظر شما