شناسهٔ خبر: 36854476 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

اخبار تأییدنشده از حمله پهپادی اسرائیل به اقامتگاه "مقتدی صدر"

ابنا

در حالی که که صبح امروز اقامتگاه مقتدی الصدر در نجف هدف حمله پهپادی قرار گرفت، اخبار ضد و نقض درباره آن ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ در حالی که صبح امروز شنبه 16 آذر 1398 اقامتگاه «سید مقتدی الصدر» در منطقه "الحنانة" نجف اشرف هدف حمله پهپادی قرار گرفت، عامل این حمله معلوم نیست.

«صالح محمد العراقی» از نزدیکان مقتدی الصدر از حمله یک پهپاد مسیریاب ناشناس به اقامتگاه او در نجف خبر داد.

البته با توجه اینکه سید مقتدی الصدر این روزها در کشور ایران و شهر قم است و به شکل مرتب در درس آیت الله العظمی «سبحانی» شرکت می کند، وی در آن مکان حضور نداشت و آسیبی ندید.

اما درباره عامل این حمله گمانه زنی های زیادی وجود دارد.

برخی از منابع گفته اند این حمله در واکنش به آن صورت گرفت که رهبر جریان صدر عراق به گروه موسوم به "کلاه آبی‌ها" دستور داد از تظاهرات کنندگان معترض به دولت در بغداد و نجف حمایت کنند. کلاه آبی‌ها از حامیان جریان صدر هستند که به دستور رهبر جریان صدر و به منظور حفاظت از معترضان در میدان‌های محل تظاهرات مستقر شده‌اند.

اما خبر دیگری حاکی از آن است که هواپیمای بدون سرنشین مهاجم، یک پهپاد اسرائیلی بوده که از یک پایگاه آمریکایی عراق به پرواز درآمده است. منابع عراقی به نقل از نیروی هوایی این کشور اعلام کردند که پهپادی که بامداد امروز به محل اقامت مقتدی الصدر در نجف اشرف حمله کرد اسرائیلی بوده و از صحرای الانبار وارد حریم هوایی نجف شده است.

شایان ذکر است در چند ماه گذشته رژیم صهیونیستی با حملات هوایی، چند پایگاهها و انبار مهمات حشد شعبی (بسیج مردمی) عراق را مورد هدف قرار داد.

..........................
پایان پیام/ 101

نظر شما