شناسهٔ خبر: 36836767 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -


هاشمیان: به ویلموتس گفتم که شجاعی اخراج می‌شود
کادر فنی تیم ملی می‌گوید حواشی به وجود آمده درباره قرارداد مارک ویلموتس در زمان نامناسبی به وجود آمد.
وحید‌هاشمیان درباره حواشی که برای تیم ملی به وجود آمد گفت: به نظر من حتی اگر دیدار با عراق را می‌بردیم، حواشی که برای ویلموتس به دلیل قراردادش پس از این بازی به وجود آمده بود، باز هم پیش می‌آمد، تا جایی که من به عنوان یکی از اعضای کادر فنی مطلع هستم، ایران یک بودجه‌ای در فیفا داشت و روی آن برای پرداخت حقوق ویلموتس حساب کرده بود اما با توجه به تحریم‌ها فراهم کردن این پول سخت شد.
وی ادامه داد: به دلیل تحریم‌ها پرداخت قرارداد ویلموتس برای فدراسیون فوتبال ایران سخت شد و زمان پرداخت قرارداد کمی طول کشید در سوی دیگر هم شاید ویلموتس فکر کرده بود که ما نمی‌خواهیم پول او را بدهیم. در هر صورت جای این حواشی قبل از بازی با عراق نبود. قرار بود اردوی ایران چهارشنبه شب و یک هفته قبل از بازی با عراق برگزار شود اما می‌دانستیم که بعضی از بازیکنان، شنبه، یک شنبه و دوشنبه بازی دارند و پیوستن آنها به اردوی تیم ملی دور از دسترس است. کاش این اتفاقات بعد از بازی با هنگ‌کنگ یا بعد از بازی با عراق می‌افتاد. حواشی برای تیم ملی به وجود آمد که من به عنوان عضوی از کادر فنی خبر نداشتم که آیا ویلموتس به ایران می‌آید؟ یا جلسه آنالیز چه زمانی برگزار می‌شود؟هاشمیان افزود: به نظر من عملکرد تیم ملی و کادر فنی که من عضو آن هستم باید توسط کارشناسان آنالیز شود و بازیکنان نیز باید توسط کادر فنی بررسی شوند تا درباره آنها تصمیم بگیرند. امیدوارم این حواشی و اتفاقات و مشکلات کادر فنی زودتر حل شوند.او درباره وضعیت فعلی تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا، گفت: واقعیت این است که شرایط تیم ملی ما در جدول در حد و لیاقت فوتبال ایران نیست، انتقادها از تیم ملی به حق است و ما باید جایگاهمان بسیار بالاتر و بهتر باشد.او در ادامه درباره استفاده ویلموتس از توصیه‌های کمک‌های خود در بازی مقابل عراق گفت: در بازی با عراق ما دوتعویض اجباری انجام دادیم و شرایط خوبی نداشتیم و در دقیقه ۷۵ به ویلموتس گفتم که مسعود شجاعی امکان گرفتن کارت زرد دوم را دارد. ویلموتس گفت ما دو تعویض انجام داده‌ایم و اگر تعویض دیگری کنیم امکان دارد اتفاق بدی بیفتد و دیگر امکان تعویض نداشته باشیم. این قابل پیش‌بینی نبود. بازیکنان دیگری هم در زمین بودند که کارت زرد داشتند. اینچنین نیست که ما در داخل زمین این اتفاقات را نمی‌دیدیم و باقی آدم‌ها از بیرون از زمین می‌دیدند. کادر فنی به تمام این اتفاقات اشراف داشت.
همگروهی فوتسال ایران
 با تیم‌های تایلند،‌کره جنوبی و عربستان
تیم ملی فوتسال ایران حریفان خود در مسابقات قهرمانی آسیا را شناخت.
مراسم قرعه‌کشی مسابقات فوتسال قهرمانی ۲۰۲۰ آسیا دیروز جمعه در ترکمنستان برگزار شد و تیم ملی فوتسال ایران در گروه چهارم قرار گرفت و با تیم‌های تایلند، کره جنوبی و عربستان همگروه شد. تقابل ایران و تایلند قهرمانان آسیا در این گروه جذاب است.گروه بندی این مسابقات که به میزبانی ترکمنستان برگزار می‌شود، به شرح زیر است:
*گروه A......................................................ترکمنستان‌، ویتنام، تاجیکستان، عمان
*گروه B....................................................................ژاپن، لبنان، قرقیزستان، کویت
*گروهC.................................................................. ازبکستان، بحرین، چین،‌‌اندونزی
*گروه D‌............................................................ایران، تایلند، کره جنوبی، عربستان

نظر شما