مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران از فروش ساعتی صندلی اتوبوسهای پایتخت و راهاندازی سامانهای ویژه در این زمینه خبر داد.
پیمان سنندجی در گفتگو با فارس، درباره تأثیر گرانی بنزین بر تعداد مسافران اتوبوس اظهار داشت: در حال حاضر آمار دقیقی در این زمینه مشخص نشده و در حال بررسی این موضوع هستیم، ولی با توجه به شرایط موجود راهکارهای زیادی پیشبینی شده است.
وی افزود: یکی از این راهکارها امکان خرید صندلی برای مسیرهای خاص توسط مسافر است که این سیستم DRT نام دارد.
سنندجی ادامه داد: به طور مثال مسیر میدان ونک به آزادی در ساعات پیک ترافیک مسافران زیادی دارد، ولی در ساعات غیرپیک تعداد مسافران به شدت کاهش مییابد. بر همین اساس میتوانیم برای دو ساعتی که اوج ترافیک است، فروش ساعتی صندلیهای اتوبوس را انجام دهیم. به طور مثال مسافرین میتوانند از ساعات ۷ تا ۷:۱۰ را یک صندلی برای خود خریداری کنند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران بیان داشت: سیستمی نیز در این زمینه تهیه شده و امیدواریم در آذرماه راهاندازی شود، البته نرخ بلیت این صندلیها کمی بیشتر از اتوبوسهای معمولی است، ولی راهکار مناسبی با توجه به شرایط موجود پیشبینی میشود.
وی تاکید کرد: خرید صندلی و رزرو آن سبب میشود تا متوجه شویم میزان تقاضا در یک مسیر چه تعداد است و بر همان اساس اتوبوس به تعداد مناسب در زمان خاص پیشبینی کنیم. همچنین این موضوع سبب میشود که رانندگان اتوبوس مجبور نباشند با سرفاصله کوتاه یا مسافران اندک تردد کنند.
سنندجی گفت: برای مسیر نیایش ـ. جنت آباد و ونک ـ آزادی در ساعات خاص که مسافران زیادی دارند، فروش صندلیهای اتوبوس به صورت پایلوت آغاز خواهد شد و مسافران میتوانند به صورت اینترنتی مشابه اتوبوسهای بینشهری صندلی رزرو کنند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین جهت افزایش ظرفیت اتوبوسها در پایتخت ساماندهی اتوبوسهای دربستی که مربوط به سرویس ادارات است را در دستور کار قرار دادیم و براساس بررسیها مسیرهایی مشابه که اتوبوسهای آن مسافران اندکی دارند، ادغام شده و درواقع همه مسافران با یک اتوبوس جابجا خواهند شد.
پیمان سنندجی در گفتگو با فارس، درباره تأثیر گرانی بنزین بر تعداد مسافران اتوبوس اظهار داشت: در حال حاضر آمار دقیقی در این زمینه مشخص نشده و در حال بررسی این موضوع هستیم، ولی با توجه به شرایط موجود راهکارهای زیادی پیشبینی شده است.
وی افزود: یکی از این راهکارها امکان خرید صندلی برای مسیرهای خاص توسط مسافر است که این سیستم DRT نام دارد.
سنندجی ادامه داد: به طور مثال مسیر میدان ونک به آزادی در ساعات پیک ترافیک مسافران زیادی دارد، ولی در ساعات غیرپیک تعداد مسافران به شدت کاهش مییابد. بر همین اساس میتوانیم برای دو ساعتی که اوج ترافیک است، فروش ساعتی صندلیهای اتوبوس را انجام دهیم. به طور مثال مسافرین میتوانند از ساعات ۷ تا ۷:۱۰ را یک صندلی برای خود خریداری کنند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران بیان داشت: سیستمی نیز در این زمینه تهیه شده و امیدواریم در آذرماه راهاندازی شود، البته نرخ بلیت این صندلیها کمی بیشتر از اتوبوسهای معمولی است، ولی راهکار مناسبی با توجه به شرایط موجود پیشبینی میشود.
وی تاکید کرد: خرید صندلی و رزرو آن سبب میشود تا متوجه شویم میزان تقاضا در یک مسیر چه تعداد است و بر همان اساس اتوبوس به تعداد مناسب در زمان خاص پیشبینی کنیم. همچنین این موضوع سبب میشود که رانندگان اتوبوس مجبور نباشند با سرفاصله کوتاه یا مسافران اندک تردد کنند.
سنندجی گفت: برای مسیر نیایش ـ. جنت آباد و ونک ـ آزادی در ساعات خاص که مسافران زیادی دارند، فروش صندلیهای اتوبوس به صورت پایلوت آغاز خواهد شد و مسافران میتوانند به صورت اینترنتی مشابه اتوبوسهای بینشهری صندلی رزرو کنند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین جهت افزایش ظرفیت اتوبوسها در پایتخت ساماندهی اتوبوسهای دربستی که مربوط به سرویس ادارات است را در دستور کار قرار دادیم و براساس بررسیها مسیرهایی مشابه که اتوبوسهای آن مسافران اندکی دارند، ادغام شده و درواقع همه مسافران با یک اتوبوس جابجا خواهند شد.