شناسهٔ خبر: 36819550 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سرپرست سازمان جنگل ها،تاکید کرد:

نقش راهبردي رسانه ملي در فرهنگ سازي منابع طبيعي

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سرپرست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به نقش راهبردی صدا و سیما در فرهنگ‌سازی از منابع طبیعی اظهار كرد: رسانه‌ها می‌توانند مردم را به مشاركت در احیاء و حفاظت از این منابع ملی ترغیب كنند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریاٰ خسرو شهبازی بر نقش فراگیر صدا و سیما در نهادینه کردن فرهنگ احیاء، حفظ و حراست از منابع‌طبیعی تأکید کرد.
سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تجلیل و قدردانی از تلاش صدا و سیما در ترویج فرهنگ منابع‌طبیعی اعلام کرد: غرس 14 میلیون اصله نهال در قالب نهضت "نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز" از صبح پنج‌شنبه در سراسر کشور آغاز می‌شود.
وی گفت: زیرساخت‌ها برای کاشت نهال در استان‌ها فراهم شده است و همه آماده هستند تا 14 میلیون اصله درخت در مدت بسیار کوتاهی کشت شود.
شهبازی با اشاره به کمک و همیاری مردم در عملیات کاشت نهال گفت: به دلیل حساسیت‌های ویژه این نهاد تاثیرگذار در حفظ منابع طبیعی، صدا و سیما را موثرترین رسانه برای اطلاع رسانی در این خصوص دانست.
سرپرست سازمان جنگل ها گفت: منابع طبیعی متعلق به همه است و ترویج و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی از طریق رسانه ی ملی یک موضوع مهم و ضروری است.
شهبازی در پایان اقدامات صدا و سیما در فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی را ستود و خواستار همکاری بیش از پیش رسانه ملی شد.
در ادامه این نشست دکتر محمدرضا جعفری جلوه مدیرشبکه 2 سیما ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از این نشست با بیان اهمیت ویژه حفظ و صیانت از منابع‌طبیعی افزود: حفظ منابع‌طبیعی کشور به عنوان سرمایه ارزشمند ملی به عنوان وظیفه ملی بر همگان واجب است و از منابع‌طبیعی به عنوان بستر حیات جامعه نام برد.
جعفری جلوه گفت: از 14 آذرماه تا 15 اسفند فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی منابع طبیعی و ترویج فرهنگ درختکاری است و این موضوع می تواند منجر به تقویت سرمایه اجتماعی در میان مردم شود.
در پایان دو طرف بر تعامل هر چه بیشتر صدا و سیما و سازمان جنگل ها تأکید کردند.
گفتنی است در این دیدار کامران پورمقدم رئیس شورای عالی و عباس سمیعی مدیر کل دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز حضور داشتند.


کدM-ch2531

نظر شما